בעולם

הוריקן מילטון הכה בפלורידה: עשרות נהרגו ומיליונים נותקו מאספקת החשמל

שעות ספורות לאחר שהוריקן מילטון הגיע לפלורידה, ההוריקן שהוגדר כחזק ביותר שהכה באזור ב-19 השנים האחרונות, הותיר את המדינה פגועה וחבולה. התשתיות נפגעו, אספקת החשמל נותקה אצל כ-2 מיליון תושבים והמשטרה חשפה שמספר תושבים אף מצאו את מותם
מערכת ice | 
הוריקן מילטון (צילום איקס/ Mahapspk_)
אחרי כל האזהרות, הלילה (בין רביעי לחמישי) הוריקן מילטון הכה בחופי פלורידה שבארצות הברית. ההוריקן שהוגדר כחזק ביותר שהכה באזור מאז 2005, גרם לנזקים קטלניים באזור.
אספקת החשמל נותקה בבתיהם של קרוב ל-2 מיליון תושבים ונכון לזמן זה עוד מתקיימים שיטפונות לאורך רצועת החוף של פלורידה ומפרץ מקסיקו. בנוסף, המשטרה המקומית מסרה שכמה דיירים בבית אבות בפלורידה מצאו את מותם כתוצאה מפגיעת טורנדו שנגרם בעקבות ההוריקן שפקד את האזור. 
 
לאחר שביום שלישי האחרון הוא הוגדר בדרגה חמש, לאחר שהגיע לחופי פלורידה השירות המטאורולוגי בארה"ב הגדיר את הוריקן מילטון, כהוריקן בדרגה 4. הוא הביא עמו רוחות עזות שנעו במהירות של 250 קמ"ש והוא גם גרם להצפות בגובה של חמישה מטרים. עם זאת חשוב לא להוריד מכוחו זאת לאחר שהשטח שהוא עשוי לכסות רק הולך וגדל.
טרם הגעתו לאזור פלורידה, הרשויות המקומיות הזהירו את התושבים בנוגע להוריקן מילטון והסכנות שהוא מביא עמו. כמיליון איש התפנו מהאזור ולמרות שהיא מתהדרת בכבישי הענק רבי מסלולים, פלורידה התקשתה לעמוד בעמוסי הפקקים שנוצרו.
במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז ל מצב חירום פדרלי ומושל פלורידה רון דה-סנטיס, אף חשף שהנשיא הביע את רצונו לסייע לו באופן המקסימלי והוא אישר את כל בקשות הסיוע שהוגשו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה