דיגיטל וטק

אילון מאסק בהצלחה מסחררת: מאיץ רקטה של ספייס-אקס בהישג היסטורי

ספייס-אקס הצליחה להחזיר את המאיץ “Super Heavy” בטיסה ניסיונית חמישית, תוך שימוש בזרועות מתכת לראשונה. ההצלחה מהווה צעד משמעותי לפיתוח טילים רב פעמיים, המיועדים להעברת מטען ובני אדם לירח ולמאדים
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
חברת ספייס-אקס, בראשות אילון מאסק, ציינה היום (ראשון) הצלחה גדולה בטיסת הניסוי החמישית של תוכנית Starship שלה. הפעם, המאיץ “Super Heavy” נחת בהצלחה במנחת השיגור בטקסס, זאת לאחר שהשתמש בזרועות מתכת ענקיות כדי לתפוס אותו. מדובר בהישג מרשים, שכן זו הפעם הראשונה שבה החברה מצליחה לנחות את המאיץ בצורה כל כך מדויקת.
המאיץ המריא ממתקני השיגור בטקסס בשעה 15:25 (שעון ישראל) ונפרד מהרקטה ששוגרה לחלל בגובה של 70 ק”מ. לאחר ההתרחקות, הוא הפעיל מחדש שלושה מתוך 33 מנועי הרפטור שלו כדי להאט את מהירותו לקראת הנחיתה. המאיץ היה מכוון לשוב לאותו מגדל שיגור שממנו יצא, והזרועות המתכתיות, שהיו מוכנות לתפוס אותו, עשו זאת בהצלחה מרשימה.
 
אילון מאסק לא החמיץ את ההזדמנות לשתף את ההצלחה עם הציבור, וצייץ ב-X על כך שהמגדל הצליח לתפוס את הרקטה, דבר שזכה לתגובה רחבה עם יותר מ-21 מיליון צפיות בשעתיים בלבד. ההצלחה הזו מהווה צעד נוסף במסע של ספייס-אקס ליצירת טילים רב פעמיים, שמטרתם היא להעביר מטען ובני אדם לירח ולמאדים. מינהל התעופה הפדרלי גם אישר לאחרונה את רישיון השיגור של החברה, דבר שמסמן התקדמות משמעותית בתהליך.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה