כסף וצרכנות

קרפור או רמי לוי: איזו רשת זולה יותר לסל מזון כיפור

היום יחול יום הכיפורים, יום בו נאכל ארוחות מעודנות עם מצרכים השונים מארוחות שישי הקלאסיות. לשם כך, בדקנו איזה רשת מזון היא המשתלמת ביותר לרכישת סל מזון לכיפור
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
היום יחול יום הכיפורים בו מציינים את חשבון הנפש והכפרה באמצעות תפילה וצום. על מנת לעבור את הצום בשלום ובקלות יחסית, חשוב לבחור את הארוחה המפסקת בקפידה, תוך התחשבות בתפריט המזין והמאזן את הגוף לקראת 25 שעות הצום.  לקראת הארוחה המפסקת בדקנו כמה יעלה הסל המשתלם ביותר, בעזרת מכון החקרים חזי גור, בהשוואת אתר פרייסז.
הארוחה המפסקת צריכה להיות מאוזנת ומזינה, עשירה בפחמימות מורכבות, חלבונים ושומנים בריאים, ובמקביל לא כבדה מדי כדי שלא תעמיס על מערכת העיכול. בתפריט כדי שיהיה קיים מרק ירקות עשיר, אורז עם עדיפות לאורז מלא או קינואה, סלט ירקות ללא רטבים עם לימון וטיפת שמן זית.
כשבוע לפני יום הכיפורים, חנויות המזון מציעות מבצעים מיוחדים על המוצרים המבוקשים לארוחה המפסקת. כדי למצוא את סל הקניות המשתלם ביותר, ביצענו השוואה בין מספר רשתות מזון מובילות עם המצרכים: עוף שלם טרי, צלי בקר מס 5 טרי/קפוא, אבקת מרק עוף, עגבניות , מלפפונים, בצל אדום, תפו"א אדום, קישואים, דלעת, כוסברה, יין לבן שרדונה, מיץ ענבים תירוש כרמל ליטר, אורז פרסי סוגת, שוופס מוגז עדין, סודה טמפו שישייה מים מינרליים שישייה, לחם מלא, עוגת הבית, עוגיות עבאדי, תה ירוק ויסוצקי 25 שקיקים ותמרים מג'הול 1 ק"ג.

 הרשת המשתלמת ביותר יצאה רשת קרפור היפר עם סל מזון של 364 שקלים, ואילו הרשת היקרה ביותר היא שופרסל דיל עם סל מזון של 408.20 שקלים.

לסיכום, תכנון נכון של הארוחה המפסקת, בחירת מוצרים איכותיים ומוזלים, והקפדה על שתייה ואכילה נכונה בימים שלפני הצום, יכולים להפוך את יום הכיפורים ליום קל יותר מבחינה פיזית, כך שתוכלו להתרכז במשמעות הרוחנית של היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה