כסף וצרכנות

סבן אילבן בדרך לידיים חדשות: מי הציע 47 מיליארד דולר?

קוש-טארד מציעה כעת 47 מיליארד דולר אמריקאיים, עלייה של 22% מההצעה הקודמת שעמדה על 38.5 מיליארד דולר. ההצעה החדשה משקפת עלייה במחיר המניה, מ-14.86 דולר ל-18.19 דולר, ובמידה והיא תתקבל, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של חברה יפנית על ידי חברה זרה
מערכת ice | 
סבן אילבן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בדרך לידיים חדשות? קבוצת חנויות הנוחות הקנדית קוש-טארד שדרגה את הצעת הרכישה שלה לקבוצת הקמעונאות היפנית סבן אנד איי, בעלת המותג הגלובלי 7 אילבן, אחרי שההצעה הראשונה שלה נדחתה.
עלפי דיווחים בכלי תקשורת כמו רויטרס ובלומברג, קוש-טארד מציעה כעת 47 מיליארד דולר אמריקאיים, עלייה של 22% מההצעה הקודמת שעמדה על 38.5 מיליארד דולר. ההצעה החדשה משקפת עלייה במחיר המניה, מ-14.86 דולר ל-18.19 דולר, ובמידה והיא תתקבל, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של חברה יפנית על ידי חברה זרה.

בהודעה רשמית מסבן אנד איי צוין כי ההצעה משדרגת את הקשר בין החברות, אך היא עדיין אינה מחייבת. הקבוצה היפנית ביקשה לקיים את המשא ומתן באופן דיסקרטי, מבלי לחשוף פרטים על השיחות, מה שמעיד על כוונה לשמור על שליטה על התהליך. בקוש-טארד, נכון לעכשיו, סירבו להגיב לדיווחים לגבי ההצעה המשודרגת, דבר שיכול להצביע על זהירות מצד הקבוצה הקנדית במציאות העסקית המתפתחת.
רק לפני חודש, סבן אנד איי הצהירה כי ההצעה הקודמת הוערכה על ידה כחסרה ושהיא מתכננת צעדים עצמאיים לשיפור ערכה בשוק. בין הצעדים האפשריים שצוינו הייתה הקצאת מניות פרטית בחטיבת הסופרמרקטים של החברה, צעד שעשוי להביא להפיכת החטיבה לחברה ציבורית עצמאית בעתיד. האסטרטגיה הזו מדגישה את הרצון של סבן אנד איי לבנות את ערכה הכלכלי מבלי להיות תלויה בגורמים חיצוניים.
עם זאת, אם סבן אנד איי תבחר לקבל את ההצעה המשודרגת של קוש-טארד, כל התוכניות שגובשו עד כה עשויות להיתקל בשינויים מהותיים. קבלת ההצעה תעביר את השליטה בחברה לידי הקבוצה הקנדית, שתהיה בעלת ההשפעה על הכיוונים העתידיים של סבן אנד איי, דבר שעשוי לשנות את האסטרטגיה שלה לחלוטין.
בינתיים, הסיטואציה הזו ממחישה את הדינמיקה המרתקת בין חברות קמעונאות עולמיות ואת האתגרים שמגיעים עם תהליכי רכישה מורכבים. אם תהליך המשא ומתן יבשיל להסכם סופי, זה לא רק ישנה את המפה הקמעונאית ביפן, אלא גם ישפיע על השוק הגלובלי בכללותו. בזמן שהשיחות נמשכות, שוקי ההון ומומחי התחום יעקבו בדריכות אחרי ההתפתחויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה