כסף וצרכנות

לקראת החגים: המשק הישראלי נערך להכנות לחג בצל הלחימה

בעוד שצה"ל מנהל מערכה במספר זירות במקביל, המשק הישראלי מתאים את עצמו למציאות הביטחונית המורכבת לקראת חגי תשרי, כאשר הלחימה המתמשכת משפיעה באופן ישיר על דפוסי הצריכה והתיירות של הישראלים
ענת סימן טוב | 
מתנת חג לראש השנה (צילום shutterstock)
צרכנים רבים הולכים לכתת רגליהם בקניונים לקראת החגים. בניגוד לשנים קודמות, בגלל שרבים צפויים להישאר בארץ במהלך החגים, מה שיווביל לשינוי משמעותי בהתנהלות הקמעונאית. קניונים, רשתות ועסקים מקומיים מתאימים את אסטרטגיות השיווק שלהם, מציעים מבצעים מיוחדים ואטרקציות כדי למשוך את הצרכנים בתקופה מאתגרת זו.
הישראלים בזבוז במהלך חודש אוגוסט האחרון 43,769 מיליארד שקל, שזה למעשה עלייה של 3.3% לעומת שנה שעברה, כאשר סכום ההוצאה היומי עמד על למעלה מ-1.4 מיליארד שקלים. כך על פי  נתונים עדכניים של שב''א. המשק הישראלי נערך לקראת תקופת החגים לרכישות בתחומים שונים, כאשר בשל ההסלמה בלחימה, הישראלים טסים פחות לחו''ל  ובשונה מבעבר יעדיפו להעביר את חגי תשרי בארץ.
בתקופת החגים, הקניונים הופכים למוקד משיכה מרכזי לצרכנים, המציעים מגוון רחב של מוצרים ושירותים תחת קורת גג אחת ומאפשרים ריכוז רכישות החג. כדי למקסם את המשיכה ולהגביר את היקף הקניות, הקניונים מפעילים אסטרטגיות שיווקיות מגוונות, כולל הפעלות חווייתיות, סדנאות ייחודיות, הדגשת מבצעי רשתות, הצעת מתנות במחירים אטרקטיביים, כל זאת בכדי ליצור ערך מוסף על מנת להעשיר את חווית הקנייה, ולהגביר את תנועת הקונים.
כך לדוגמא, קניון שער הצפון יוצא במבצע מיוחד לרגל החגים עם מתנות לבית במחירים לכל כיס "בהיערכות לחג, קניון שער הצפון מציע חוויה משפחתית מקיפה. גם השנה המשכנו וחיזקנו את מעמדנו כקניון המשפחות, עם הרחבת מגוון החנויות והמותגים ופתיחת סניפים של רשתות מובילות, כדוגמת לגו סטור. לקראת החגים, אנו צופים עלייה ניכרת בתנועת הקונים ומזמינים את הציבור ליהנות ממגוון מבצעים ייחודיים, אווירה חגיגית ושילוב מושלם של קניות ומשפחתיות". מסביר דותן שלום, מנכ"ל קניון שער הצפון.
גם בקניונים נוספים ברחבי הארץ נערכים לקראת החגים. "אנו צופים עלייה משמעותית במספר המבקרים ובפדיונות לקראת חגי תשרי, בעיקר בשל העובדה כי ישראלים רבים יעדיפו להישאר בארץ השנה. הכנו תוכנית מקיפה הכוללת מבצעים אטרקטיביים, פעילויות לילדים והתחדשות בתמהיל החנויות". מסבירה רוני לוסטיג, סמנכ"ל השיווק בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.
על פי האתר הבינלאומי GiftAFeeling, הדור הצעיר בגילאי 28-43מוביל בהשקעה על מתנות, כאשר הם מחפשים מתנות משמעותיות ומותאמות אישית. דור ה-X גילאי 44-59 ממשיך לשמור על נאמנות לתרבות הצרכנית המסורתית, בעוד שדור המבוגר יותר גילאי 60-69, מעדיף מתנות ממוקדות בחוויות אישיות.
ההיערכות הזו משקפת את המגמה הרחבה יותר בשוק, שבה עסקים מתאימים את עצמם לצרכים המשתנים של הצרכנים, ומציעים חוויות קנייה ייחודיות שיכולות להעניק ערך מוסף. טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן, מרחיב על השינויים בהעדפות הצרכנים: "המגמות הללו מעידות על שינוי תפיסתי משמעותי בשוק המתנות. הצרכנים כיום מחפשים חוויה וביטוי אישי לצד מתנות שרלוונטיות לאורך זמן. אנו רואים ביקוש גובר למוצרים ייחודיים ומעוצבים שמשקפים את הטעם האישי של הנותן ומתחברים לעולם התוכן של המקבל".
נתונים שפרסמה הרשת חושפים כי ההוצאה הממוצעת למתנת חג עלתה מ-314 ש"ח בשנת 2022 ל-344 ש"ח בשנה שלאחר מכן, עם עלייה של 10% בהוצאה הכוללת.
עסקים מקומיים נערכים גם הם לקראת החגים, כאשר מגוון פלטפורמות המציעות רכישות אונליין עתידות לחוות עלייה בהזמנות. אתי שטרית, מנהלת אתר מושבניק, פלטפורמה למכירת תוצרת חקלאית ישראלית מהחקלאי לצרכן, מציינת: "השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד עבור החקלאים בישראל, אך הם הוכיחו שוב את חוסנם ומחויבותם לאספקה רציפה של פירות וירקות בכל מצב. לקראת החגים אנו נערכים לביקוש הגבוה עם תגבור משמעותי של שירותי המשלוחים והמלקטים". 
ההיערכות לקראת החגים מדגישה את יכולת ההסתגלות של המשק הישראלי ואת הרצון של הצרכנים לחגוג ולהתחדש למרות האתגרים. המבצעים והמגמות השונות משקפים את המאמצים של הקניונים, רשתות קמעונאיות ועסקים מקומיים להתאים את עצמם לצרכים המשתנים של הלקוחות ולספק חוויות קנייה מותאמות אישית ומשמעותיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה