כסף וצרכנות

סרבו ל-38 מיליארד דולר: ענקית הקמעונאות דוחה את עסקת הענק

למרות שהגיעה רק לאחרונה לישראל רשת חנויות הנוחות האמריקאית סבן אילבן, היא אחת מרשתות הגדולות ביותר בעולם. דיווח חדש חושף שבעלי הרשת איש עסקים יפני, סרב לעסקת רכישה שהוגשה לו בגובה 38 מיליארד דולר | כל הפרטים
מערכת ice |  1
סבן אילבן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
רשת חנויות הנוחות האמריקאית סבן אילבן (7-Eleven), מהווה אחת מרשתות המזון הגדולות ביותר ברחבי העולם כשהיא מתפעלת עשרות אלפי סניפים. נכון להיום, הרשת נמצאת בבעלות של איש עסקים יפני.
לפי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-BBC, הבעלים של הרשת דחה הצעת רכישה שהוגשה על ידי המתחרה הקנדית Alimentation Couche-Tard, אשר עמדה על 38 מיליארד דולר. במכתב התשובה שהועבר לקונה הפוטנציאלי, הנהלת הרשת ציינה שהסכום נמוך מהערך האמיתי של החברה.
למרות שסירב להצעה בעליה הנוכחיים של סבן אילבן העולמית, מסר במכתב שהוא עדיין פתוח למשא ומתן על מכירת הרשת ושהוא מוכן לשקול זאת באם תוגש לו הצעה טובה יותר מהנוכחית.
ההצעה הראשונית של הקונה הפוטנציאלי העריכה את שווי הרשת ב-14.86 דולר למניה. סכום גבוה ב-20% מהמחיר הנוכחי של מנית החברה. ההצעה הוגשה בזמן שהין היפני נמצא בשפל של כל הזמנים אל מול הדולר, מה שהופך את האפשרות לרכוש את סבן אילבן לזולה יותר עבור רוכשים זרים.
7-Eleven היא רשת חנויות הנוחות הגדולה בעולם, עם 85,000 סניפים ב-20 מדינות וטריטוריות. Alimentation Couche-Tard (ACT), המתחרה שמעוניינת לרכוש אותה היא מנהלת נכון להיום כ-17,000 חנויות ברחבי צפון אמריקה, אירופה ואסיה תחת מותגים שונים. במידה ו-ATC תרכוש את סבן אילבן היא עשויה להכפיל את הנכסים שבבעלותה מה שיכניס לה בעתיד הון רב. ב-BBC, פנו ל-ACT על מנת קבל תגובה על הפרטים, אך זו בחרה שלא להגיב.
סבן אילבן, הגיעה לישראל לראשונה בתחילת 2023 לאחר שחברת אלקטרה חתמה על חוזה זכיינות עם הרשת העולמית. תחילה, אלקטרה פתחה סניפים של הרשת רק בתל אביב, אך זמן קצר לאחר מכן פרצה המלחמה וזו שיבשה את פעילות הרשת. לפי הנתונים שאלקטרה פרסמה לאחר הפסד של 37.8 מיליון שקל היא החליטה למכור את חנויות הרשת, חוזי השכירות ומלא הציוד לחנויות הנוחות הישראלית סבן אקספרס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי הבוס?!
    אנצי!!!! 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבוס האמיתי בכל עסק זה הלקוח.כי הוא יכול לפטר את המנכ"ל ועד אחרון העובדים הזוטרים,אם רק הוא יחליט לקנות במקום אחר- סם וולטון מנכ"ל ומייסד וולמארט!!!!
    סגור