בעולם

שפל של 38 שנה: כך הבנק המרכזי ביפן עצר את נפילת היין

אחרי שהין היפני הגיע לשפל של 38 שנה - 160 ין לדולר, הבנק המרכזי ביפן החליט לצאת בשורה של פעולות על מנת לשמור על מעמדו של המטבע המקומי. כעת, נראה כי כל זה השתלם ומגמת הירידה של המטבע שינתה כיוון. כל הפרטים
מערכת ice | 
ין יפני (צילום freepik, shutterstock)
מאז חודש אוקטובר 2022, הין היפני רושם נסיגה חזקה בשווי המטבע אל מול הדולר. מאז, הבנק המרכזי ביפן הצהיר לא פעם שיפעל על מנת לשמור על המטבע המקומי כאשר הוא נקט בשורה של פעולות על מנת לבלום את המגמה הנוכחית.
לפי הודעה שפורסמה על ידי הרשויות בטוקיו במהלך חודש יולי, הבנק המרכזי של יפן ביצע התערבות ענק בשוק המט"ח במסגרתה הוא מכר דולרים ורכש 5.53 טריליון ין (בשווי של 36.8 מיליארד דולר) מ-27 ביוני עד ל-29 ביולי. הסכום דומה להערכות שפורסמו בשוק (עד 6 טריליון ין). ביום שני האחרון מכר הבנק דולרים בהיקף של 35 מיליארד דולר.
הרכישות בוצעו לאחר ששווי הין לדולר הידרדר במהלך חודש מאי מתחת לסף 160 ין לדולר, שפל שלא נראה 38 שנה. ההתערבות שאנשי הבנק המרכזי ביצעו במהלך התקופה האחרונה באמת בלמו את הצניחה והיום (רביעי), המטבע נסחר היום בסביבת 150 ין לדולר. 
הסיבה העיקרית לאיבוד הגובה של ין קשורה לפעולות שנקטו הבנק הפדרלי בארה"ב והבנק המרכזי ביפן, שהובילה להתחזקות עקבית של הדולר על חשבון הין. אך כאמור הבנק המרכזי היפני העלה היום את הריבית מסביבה אפסית ל-0.25% והודיע במקביל על צמצום תוכנית הרכישות שלו. על כן, אנשי הבנק מחכים לראות האם שורת הפעולות הזו תסייע להם לעלות את היין ולחזק את שער המטבע אל מול שער הדולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה