השוק

אחרי שרשרת החיסולים: הדולר מזנק בכמעט 1% ל-3.77 שקל

שרשרת הסיכולים בלבנון ואיראן מביאה את המתיחות במזרח התיכון לשיאים שלא ראינו כמותם מתחילת המלחמה ומכאן המשקיעים מגיבים בהסתערות על הדולר; הדולר מתחזקת בתחילת המסחר בכמעט 1% ונסחר ברמה של 3.77 שקל
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ חסן ג'די)
המסחר בשוק המט"ח הוא למעשה השתקפות של המצב הביטחוני בישראל ומשאלה פני הדברים הרי ששרשרת הסיכולים שהחלה אתמול מקבלת ביטוי במסחר. הדולר מתחזק ב-0.9% ונסחר ברמה של 3.77 שקל, האירו מתחזק ב-0.8% לכמעט 4.1 שקל והפאונד מתחזק ב-0.7% ונסחר ברמה של 4.85 שקל.
אם כן, מאז המתקפה הרצחנית על ילדי מג'דל שאמס היה ברור כי ישראל תגיב והשאלה הגדולה הייתה כיצד ואתמול בערב התגובה הייתה חדה עם סיכולו של האיש מספר 2 בחיזבאללה. הבוקר סוכל ראש הלשכה המדינית של החמאס בטהרן וזה מביא באופן עקרוני את המתיחות במזרח התיכון לנקודת שיא שקרובה מאוד לנקודה בה הייתה בתחילת המלחמה.
בשוק המט"ח רואים התחזקות משמעותית של המטבעות הזרים מול השקל אם כי לא רואים השתוללות של המשקיעים על המטבעות מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שלכל היה ברור שתהיה תגובה ישראלית כואבת אך לא כזו שתשבור את הכלים ולפחות כרגע נראה שזה המצב.
הסיבה השניה היא שבנק ישראל מגלה מעורבות בנעשה בשוק הזה ואמנם הוא לא מתערב במסחר ולא נראה כרגע שהוא יתערב במסחר אבל כאן צריך לזכור את המדיניות של הנגיד, פרופ' אמיר ירון, שהיא שבנק ישראל פועל כממתן תנודות ומספק נזילות מבלי לקבוע את כיוון המסחר.
כאן צריך לזכור את הנתון הבא: בנקודת של 4 שקלים לדולר בהחלט ניתן לצפות לראות התערבות של בנק ישראל שמחזיק ביתרות מט"ח לא מבוטלות כלל ועיקר. אמנם אנחנו לא במקום הזה אבל די בידיעה שפרופ' ירון אוחז במדיניות ברורה כדי להרגיע את השחקנים בשוק המט"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה