כסף וצרכנות

נייקי במשבר: "נשארה ענקית, אבל הכל לא בסדר"

דניאל מילר עורך אתר BOF מספר נייקי נמצאת במשבר, בו המתחרים מסביבה מצליחה לתפוס את החולשות שלה, ולהצליח בפינות הקטנות האחרות ונייקי מנסה להתואשש מכך
ענת סימן טוב | 
נייקי בדרך לקרוס? (צילום shutterstock)
נייקי היא המובילה הבלתי מעורערת בקטגוריית הבגדים הפעילים המשתרעת על פני דורות. אך המותג מתמודד עם המכשולים המשמעותיים ביותר שלו, מזה עשרות שנים. עם זאת, השינויים האחרונים במנהיגות, בעיות היצע יתר ואסטרטגיה הישירה לצרכן, פגעה בתדמית המותג, שפעם לא היה ניתן היה לגעת בו. כאשר מתמודדים כמו Hoka ו-On צוברים קרקע, והיריבה אדידס עולה, נייקי מתמודדת עם לחץ גובר לחדש ולהתחבר מחדש לצרכנים.
"נייקי נשארה ענקית, אבל הכל לא בסדר", אומר מילר. עורך BOF "המותג בדרך לביצועים הפיננסיים הגרועים ביותר שלו זה יותר מרבע מאה, ולמרבה הצער של נייקי, צרות קורות בכל מקום, בכל רחבי המותג".
ההסתמכות של נייקי על קווי נעלי ספורט רטרו כמו אייר פורס 1 ודאנקס גורמת לעייפות אצל הצרכנים. ולכן, הסגנונות הנחשקים הללו תקועים במדפים. בשלב מסוים לפני זמן לא רב, הם היו כמו אבק זהב. אבל עכשיו הם יושבים על המדפים חודשים ולפעמים מקבלים הנחה. שפע היתר הזה, מדלל את כוח המשיכה של המותג וסולל את הדרך למתחרים קטנים וזריזים יותר לתפוס את אור הזרקורים.
למרות ההשקעה הניכרת במחקר ופיתוח, מאמצי החדשנות של נייקי התערערו, מה שאיפשר ליריבים להגדיר את הגל הבא של מגמות נעלי ספורט, כמו סגנונות ספורט ביצועים ועיצובים מונעי טכנולוגיה. "לנייקי לא באמת היו מוצרים חדשים לפנות אליהם ולכוון אליהם את הצרכנים", אומר מילר   עורך אתר BOF. מותגים כמו On ו-Hoka צברו אחיזה עם חידושים כמו CloudTec Technology של On וצללית הריצה MetaRocker של Hoka.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה