כסף וצרכנות

נפרדים מכרטיס הSIM: הטכנולוגיה שתחליף אותו

כרטיסי הסים, הם כרטיסים שמתחילים להעלם מהטכנולוגיה שלנו ובמקומם תופסים טכנולוגייה הESIM, שלא מצריכה את הכרטיס הקטן בתוך הסלולארי
ענת סימן טוב |  3
שיחה לא מזוהה (צילום shutterstock)
כרטיסי ה-SIM, הם פרי פיתוח ישראלי המלווה את המכשירים הסלולריים כמעט מראשית דרכם, מפנה כיום את מקומו ל-eSIM, פונקציונליות סים מובנית במכשיר, כך מספרים eSIM ישראל.
 אין ספק כי השינוי הזה, השפיע באופן ניכר על תעשיות רבות – מציוד דיגיטלי לביש ועד לתעשיית הרכב, אבל אין כל ספק ששוק הסלולר נתרם ממנו באופן המשמעותי ביותר. אחד מהשחקנים הבולטים שאימצו את הטכנולוגיה והטמיעו את הפיתוחים הללו בקרב הצרכנים היו ספקי חבילות הגלישה והשיחות לחו"ל. הנוחות והגמישות שמציעה הטכנולוגיה הופכות אותה לפתרון אידיאלי עבור מטיילים המחפשים קישוריות חלקה גם מעבר לים.
לפי אתר ESIM ישראל, ספקים רבים נכנסים אל הוואקום הזה ומשנים את ההיצע הזמין. חברות רבות בארץ ובעולם צומחות כיום ומציעות לנוסעים פתרונות מבוססי eSIM במחירים משתלמים מתמיד. הספקים המסורתיים בשוק זה מתמודדים עם אתגרים משמעותיים עקב עלייתם של ספקים חדשים שמניחים את ה-eSIM כתשתית מובנת מאליה ומשפרים את סטנדרט השירות. אלו שלא יאמצו במהרה את המגמה החדשנית, עשויים לפגר מאחור משמעותית בתחרות. למעשה, מחקרי שוק מצביעים על כך שספקים מסורתיים עלולים להפסיד עד 11 מיליארד דולר מהכנסות מנדידת נתונים עד 2028 אם לא יסתגלו לדינמיקת השוק המשתנה.
 
מספר הצרכנים שרוכשים ומשתמשים בטלפונים ניידים תומכי איסים עולה בקצב גבוה. כך למשל, באירופה כבר קיימים30% מהצרכנים אשר ברשותם טלפון נייד התומך באיסים .בצפון אמריקה השנה, כבר הנתון עומד על 40% צרכנו אשר בבעלותם טלפון התומך ESIM. השוק האסיאתי צומח בקצב מהיר וצפוי אפילו להיות הגדול ביותר בתוך מספר שנים.
כפי שניתן לראות, העתיד כבר כאן. עם זאת, נראה שאנו רואים רק את תחילת המגמה שתשנה מהיסוד את האופן בו אנו משתמשים בסלולר בחו"ל. ככל שהשוק ממשיך להתפתח וצרכנים עוברים לטלפונים מתקדמים, עתיד טכנולוגיית ה-eSIM בנסיעות בינלאומיות טומן בחובו פוטנציאל עצום, המבטיח חווית נסיעה מחוברת ויעילה יותר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וחברות התקשורת
    עידן כהן 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    במקום להגיד תודה על החיסכון בייצור ומשלוחי סים, הזבלים הללו מייקרים את מחירי השירות ללא הכרטיס. מדינה של ימין מושחתים וזבלים על מלא מלא.
    סגור
  • 2.
    חברות הסלולר הישראליות חושבות שאנחנו מטומטמים
    דרור הררי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות הסלולר בארץ מבקשות מערכות שקלים על חבילה לחו"ל. באירופה אפשר לקנות eSIM במחיר מצחיק - למשל $10 לחבילת גאוה של 5 ג'יגה ל-10 ימים. יש בכלל עוד מישהו בארץ שעושה חבילה אצל הספק בארץ?
    סגור
  • 1.
    טוב שלא חזרת לשנת 1991
    יואב 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תחזור גם לשנה 1991 ותתחיל לדבר על טלפון סלולרי.
    סגור