כסף וצרכנות

הביטוח שמגן על הילדים שלכם: מה מכסה הפוליסה של משרד החינוך?

ידעתם שפוליסת תאונות אישיות תלמידים מכסה גם טיול בחו"ל? תופתעו לגלות שניתן לקבל פיצוי גם אם לפגיעה אין כל קשר לפעילות הלימודית - אך יש יוצאים מן הכלל
עו"ד אריה שילאנסקי |  1
תלמידים (צילום shutterstock)
הורים רבים אינם מודעים לכך שפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים, אותה פוליסה שלא מקדישים לה תשומת לב בעת הרישום לגן או לביה"ס, מכסה תאונות של תלמידים וילדי גן, גם מחוץ לשעות הלימודים, במהלך החופשות, ואפילו אם הפגיעה מתרחשת במהלך טיול משפחתי בחו"ל, 24/7. הכל בזכות 69 השקלים ששילמתם בתחילת שנת הלימודים.
ניתן לקבל פיצוי גם אם לפגיעה אין כל קשר לפעילות הלימודית אך יש יוצאים מן הכלל: הפוליסה אינה מכסה פגיעות כתוצאה מתאונת דרכים, כתוצאה מפעולת איבה או במהלך עבודת התלמיד בחופש הגדול,  גם אם יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לאו.

עו"ד אריה שילאנסקי. (צילום יהואנס פלטן)
ישנה תקרת פיצוי שעומדת בימים אלה על 3,760 שקל לכל אחוז נכות והפיצוי מחושב לפי שיעור הנכות שנגרמה כתוצאה מהתאונה עד לתקרה של 376,000 שקל עבור 100% נכות. בנוסף, ניתן פיצוי על ימי אישפוז, ימי העדרות מבית הספר, הוצאות רפואיות, פיצוי בגין אובדן עבודה להורה. כן ישנם כיסויים נוספים כגון פציעה של הורה בטיול בית ספרי וכן טיפולי שיניים שנגרמו כתוצאה מהתאונה. את התביעה ניתן להגיש עד הגיעו של הילד לגיל 21, גם אם התאונה אירעה בהיותו בגיל 3.
הפוליסה מכסה למשל ילד שנכווה ממיכל מים רותחים, שנפל בגן שעשועים ואפילו אם נפצע בתאונה בפארק הרפתקאות בחו"ל. לצורך קבלת הפיצוי אין צורך להוכיח רשלנות או היעדר אשמה מצד הילד. הפוליסה מכסה כמובן פעילות במהלך שנת הלימודים, בתוך כותלי המוסד החינוכי וגם בפעילות שיזם המוסד החינוכי כמו ביקור במוזיאון.
הפיצוי ניתן רק כאשר לילד שנפגע נותרה נכות לצמיתות בשיעור של 5% לפחות. הפיצוי ניתן עבור נכות פיזית כמו שבר, פגיעה עצבית וגם עבור פגיעה נפשית כמו פוסט טראומה כתוצאה מהתאונה. נכות אסתטית אינה מכוסה אלא אם כן צלקת שנותרה אינה אסתטית גרידא.
מימוש פוליסת תאונות אישיות תלמידים, אינה מונעת מהוריו של הניזוק להגיש בנוסף, תביעה נפרדת בגין נזקי גוף או נפש, במידה והפגיעה נגרמה עקב רשלנות של גורם כלשהו. לדוגמא: הילד נקע רגל בגלל מפגע במדרכה, ואז ניתן לתבוע את הרשות המקומית וביהמ"ש יקבע אם הרשות התרשלה בתחזוקת המדרכות, לא טיפלה במפגע, לא מנעה גישה אליו ולא הזהירה מפניו באמצעות שילוט.

גם המוסד החינוכי יכול להתרשל ואם כך, בתביעה נזיקית ביהמ"ש יבדוק בין היתר האם היה פיקוח מצד צוות ביה"ס, גיל הילדים, תנאי השטח, אופי הפעילות והסיכון הנובע ממנה.
בכדי להגיש תביעה חשוב להצטייד מראש בתיעוד של הפגיעה, צילום מקום האירוע וכדאי לאסוף פרטי עדים לפגיעה. בעת קבלת הטיפול הרפואי הראשוני, יש לדווח מייד איך ואיפה קרתה הפגיעה ובאילו נסיבות, כי הגירסה הראשונה היא הקובעת. כמובן, מומלץ להתייעץ בהקדם עם עורך דין לנזקי גוף ובעל ניסיון, במטרה למקסם את הפיצויים.
* הכותב הוא עו"ד אריה שילאנסקי, מתמחה בתביעות בגין תאונות תלמידים
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק תיקון קטן למאמר
    אני1 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלות תוקנה בהחלטה של וועדת ההחינוך של הכנסת לסכום של 73 ש"ח לתלמיד...
    סגור