כסף וצרכנות

הסוף לרב קו בישראל? זו האפליקציה שרוצה לשבור את השוק

עלות חוזה חודשי הזול ביותר ברב-קו במטרופולינים הגדולים הינה 236 שקל. נוער זכאי ל 50% הנחה על הנסיעה הבודדת והחוזה החודשי. במוביט טוענים כי להבדיל מרב-קו, החיוב באפליקציה שלהם מבוצע בסיום כל חודש ומחייב את החשבון לפי ההנחה המרבית ביותר עבור פרופיל הנוסע והרגלי השימוש של הילדים, מה שמוביל לחסכון משמעותי
מערכת ice |  8
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
על מנת להקל את הדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו, Moovit ו- Pango, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל, שלכל אחת מהן למעלה מ-3 מיליון משתמשים בארץ, ריכזו עבורכם כל מה שצריך לדעת על מנת שהילדים יגיעו ליעדם בתחבורה ציבורית מהירה, משתלמת ונוחה- ויאפשרו לכם להיות בראש שקט.
בישראל ישנן 2 שיטות תשלום בתחבורה הציבורית: השיטה הישנה היא באמצעות כרטיס הרב- קו: כרטיס הרב-קו הוותיק הינו כרטיס חכם שהחליף לפני כעשור את הכרטיסייה, אותה המבוגרים שבנינו נהגו לרכוש באוטובוסים. את הכרטיס ניתן להנפיק בעמדות של הקו בתחנות מרכזיות ובאפליקציות תומכות לאחר תשלום דמי משלוח.
 
מעבר להנפקת הכרטיס נדרשות פעולות נוספות: לבעלי זכאות הנחה כגון ילדים ונוער יש לטעון פרופיל לאחר הצגת המסמכים הנדרשים.  מדובר בכרטיס בעל פרופיל הינו אישי ואינו ניתן להעברה. מעבר לכך, יש לרכוש חוזה ייעודי לכרטיס: ניתן לרכוש חוזה של ערך צבור, שהינו למעשה הטענת יחידות שוות ערך כסף בכרטיס. חוזה ערך צבור מאפשר לשלם בעבור נסיעות בודדות בלבד. לחילופין ניתן לרכוש חוזה יומי או חודשי. כלל החוזים הינם בתשלום מראש ומחייבים תכנון מראש לגבי כמות הנסיעות הצפויה של בעל הכרטיס בהיבט הכדאיות.
כמו-כן, ישנם מגוון חוזים תקופתיים בהתאם לאמצעי התחבורה (עם רכבת וללא רכבת) ובהתאם למרחק הנסיעה. את החוזים התקופתיים יש לרכוש ולטעון בכל פעם מחדש (יומי בכל יום, חודשי בכל חודש). בעיה נוספת השכיחה אצל ילדים ובני הנוער- במידה והכרטיס אובד יש להנפיק כרטיס מחדש באחת מעמדות על הקו ולנסות ולשחזר את היתרות בכרטיס בהנחה וטרם נוצלו.    
השיטה השנייה הינה תשלום באמצעות אפליקציה: ההרשמה לתשלום פשוטה ומהירה, כאשר המשתמש נדרש להזין פרטים אישיים ואמצעי תשלום באשראי פעם אחת בלבד, לבחור את הפרופיל המתאים במכשירו הנייד של התלמיד. חשוב לציין כי תלמידים זכאים לפרופיל נוער שמקנה להם הנחה של 50% מעלות נסיעה בודדת ומעלות חופשי חודשי. על מנת להזין את הפרופיל, יש לסרוק באפליקציה תעודת זהות של ההורה יחד עם הספח או תעודת מזהה של הנוסע - ת"ז/דרכון/ רישיון (לאישור הגיל). לאחר ההרשמה המהירה, כל מה שנותר לכם לעשות זה להוציא את הילדים לדרך לקראת שנת לימודים מוצלחת ומהנה. 
התשלום באמצעות Moovit ו-Pango מתבצע בסריקת קוד QR באמצעות הנייד, ללא הדאגה שלא נשארה יתרה או שהכרטיס נשכח או אבד ובכך להימנע מקנסות. כמו-כן, השיטה מייתרת את הצורך להנפיק כרטיס פיזי, לטעון מנוי חודשי ולחשב כדאיות מראש בכל חודש בחודשו.
בהיבט הכספי התשלום באפליקציות יכול להוביל לחיסכון חודשי לא מבוטל. עלות של החוזה החודשי הזול ביותר ברב-קו במטרופולינים הגדולים הינה 236 שקל, בתשלום מראש. נוער זכאי ל 50% הנחה על הנסיעה הבודדת והחוזה החודשי. על מנת להצדיק את עלות החוזה של חופשי-חודשי הבסיסי (עד 15 ק"מ נסיעה וללא רכבת) על התלמיד לבצע לפחות 40 נסיעות באוטובוס, כלומר נסיעה בכל יום ביומו הלוך וחזור.  האלטרנטיבה בכרטיס הרב-קו היא רכישה של ערך צבור ואולם התלמיד עשוי למצוא את עצמו ללא יתרה אם לא מבצעים מעקב שוטף אחר היתרות.
כלומר, הורה שטען חוזה של חופשי-חודשי בסיסי וילדו ביצע רק 10 נסיעות בחודש באוטובוס מקומי (למשל בחגים) שילם 88 שקל מיותרים. מאידך, נוסע בעל ערך צבור שיבצע 60 נסיעות בחודש (למשל הלוך חזור לביה"ס ונסיעה לחוגים) ישלם תשלום עודף של כ 60 שקל לעומת חוזה חודשי. בחישוב שנתי מדובר בתשלום עודף של מאות עד אלפי שקלים לתלמיד/ה.
התשלום באפליקציה מייתר את הדאגות הללו להורים: החיוב מבוצע בסיום כל חודש בדיעבד וללא צורך בטעינה מראש. בסוף כל חודש, האפליקציה מחשבת אוטומטית את כלל הנסיעות של התלמיד/ה ומחייבת את החשבון לפי ההנחה המרבית ביותר עבורו בהתאם לשיטת החישוב של משרד התחבורה, בהתאם להרגלי השימוש ופרופיל הנוסע. בנוסף, ההורים יכולים לראות באפליקציה את פירוט נסיעותיהם של הילדים ואת החיובים שלהם בכל עת במכשיר עצמו של התלמיד/ה. יש להדגיש כי לא ניתן להשתמש באמצעי התשלום שהוזן באפליקציה לתשלום בשום מקום אחר מלבד בתחבורה הציבורית ופרטי האשראי לאחר הזנתם באפליקציה אינם גלויים לאיש לרבות המשתמש עצמו.
אייל זיו, מנהל פעילות  Moovit ופנגו: "עם פתיחת שנת הלימודים, מאות אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ צפויים להגיע מדי יום למוסדות החינוך באמצעות תחבורה הציבורית. אנו מאחלים לכל התלמידים שנה מוצלחת ומזמינים את ההורים והילדים להירשם לשירות שלנו וליהנות מנסיעה בתחבורה הציבורית ומתשלום נוח ומשתלם ובטוח ובכך לחסוך את כאב הראש בהנפקת כרטיס פיזי והטענתו בכל פעם מחדש או במקרים רבים אצל ילדים, אובדנו ובכך להימנע מקנסות מיותרים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    כתבה ממומנת?
    אופיר 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שלא מציינים פה את כל שאר האפליקציות לתיקוף מהסלולר, ולא מציינים שנכתבה ממומנת
    סגור
  • 7.
    לאט לאט לוקחים לנו את הכסף המזומן,את היכולת לשלוט בעצמי (ל"ת)
    ע 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    ילדים בלבד
    נסקפה 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום כלום לא הבנתי חוץ מיחוס לילדים בלבד
    סגור
  • 5.
    לא רלוונטי בצפון
    ללא 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשלא "נמצאים בארץ לא ניתן לתקף באפליקציה ואז מקבלים דו"ח
    סגור
  • 4.
    פרסומות
    Niko 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם זה שמי שלא רוצה את הפרסומות המעצבנות שקופצות כל פעם שמפעילים את האפליקציה צריך לשלם תשלום חודשי לאפליקציה? את זה אתם לא רושמים. או שלוקח 5-10 שניות מרגע שפתחת אפליקציה עד שאתה יכול לשלם?
    סגור
  • 3.
    GPS
    קובי 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האפליקציות תלויות איתור המיקום באמצעות GPS הייתה בעיה שאני לא יודע אם היא נפתרה בשימוש בפנגו כשהיו שיבושי מיקום יזומים בחיפה וצפונה שצה"ל הפעיל.
    סגור
  • 2.
    באפליקציה , כשנוסעים ברכבת כיוון אחד מםסידים (ל"ת)
    מי 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הכתבה הזו פרסומית?
    יובל ק.ט 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    התעלמתם מאפליקציית hop on, לכל הפחות…
    סגור