כסף וצרכנות

לאחר המקפצה: איזו עיר הכי זולה לחנייה

מחירי החנייה עלו בארץ במספר מקומות, בחודשים האחרונים. חלקם הכפילו את מחירם פי 2 כמו בירושלים. ותל אביב. ice בדק ומצא, באיזו עיר הכי זול להחנות
ענת סימן טוב | 
מתקני חנייה אוטומטית (צילום pngwing)
חנייה בכחול לבן הוא העדיפות לחנייה מאשר בחניון אשר מחירי חנייה בכחול לבן,  בעלות זולה, לעומת חניונים. הבעיתיות בחנייה כזו, שהיא לא תמיד פנויה ואז זה מאלץ אותנו לשלם פי 2 ואפילו פי 3, עבור חנייה בתוך חניון. בדקנו, איזו עיר בארץ היא בעלות היקרה ביוקר ואיזו עיר היא הזולה ביותר. את מידע המחירים לקחנו מאתר פנגו.
העיר היקרה ביותר בחניונים, זה למעשה שתי ערים, ירושלים ותל אביב. הערים הגדולות בארץ. עלות חנייה בערים אלו היא 12.40 לשעה. יש לציין, כי לתושבי העיר ישנה הנחה משמעותית של כ-50% עבור החניות.
ירושלים ותל אביב העלו את מחירי החנייה שלהם, בשלושת החודשים האחרונים. מחיר חנייה בירושלים עלה 6.90 שקלים וכיום הוא עומד על מחיר של 12.40 שקלים. עלייה של כ-83%. כך גם עיריית תל אביב שהקפיצה את מחיר החנייה מ7 שקלים ל12.40 שקלים.

העיר עם החנייה הזולה ביותר, היא קצרין עם חנייה בעלות של 2 שקלים לשעה בלבד. הפערים בין העיקר היקרה ביותר לזולה ביותר, היא כמעט פי 6.  ההנחה הרווחת כי באזורי הפריפריה, עלות החנייה זולה יותר, אך אין זה נכון. כך למשל, עלות חנייה באופקים היא 6 שקלים בעוד שבהרצליה עלות חנייה היא, 6.20 שקלים. דוגמא נוספת היא עם אשדוד ופתח תקווה. העלות בערים אלו היא 4.20 שקלים לשעה.
 
ידוע כי, התפיסה הרווחת כי תל אביב היא עיר יקרה בעלויות של חנייה. נכון שהיא תופסת את המקום האחרון, אבל הפערים בעיר הזו נובעים בעיקר בגלל עלויות החניון הלא הגיוניות, שקיימות בתל אביב לעומת מחירי החניונים בשאר הארץ. הפערים בין חנייה בכחול לבן לחנייה בחניון, הם פערים גבוהים מדי. המחסור בחנייה בעיר, גורם להיצע וביקוש בחניונים, מה שגורם למחירים מופקעים. החנייה בכחול לבן מפוקחת ומשולמת לעירייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה