השוק

סמוטריץ' וברקת חוטפים: "אפליה ברורה נגד עסקים קטנים בפריפריה"

בתום הדיון שנערך בנושא תקנות מס רכוש וקרן פיצויים, חברי פורום העצמאים הצהירו שהממשלה חייבת להבין כי מודל הפיצויים הנוכחי, המבוסס על מיקום גיאוגרפי, דורש שינוי מהותי. רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בבית ההסתדרות: "המודל הזה הוא אפליה ברורה כנגד עסקים קטנים בפריפריה ובאזורים שאינם מועדפים"

מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ, ניר ברקת (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, אבשלום ששוני, עטיה מוחמד, אדי ישראל)
בתום הדיון שהתקיים אמש (רביעי) בנושא תקנות מס רכוש וקרן פיצויים, חברי פורום העצמאים הצהירו שהממשלה חייבת להבין כי מודל הפיצויים הנוכחי, המבוסס על מיקום גיאוגרפי, דורש שינוי מהותי. לדבריהם, יש להיעזר במודל הקורונה אשר סיפק בסיס לכלל בעלי העסקים, המבוסס על ירידה במחזורים. 
אותה דרישה מופנית בעיקר לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ושר הכלכלה ניר ברקת. רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בבית ההסתדרות, מוביל את הקריאה לשינוי המודל בקול תקיף וברור.
לדברי בז'ה, המודל הנוכחי לא מותאם למציאות הכלכלית המורכבת של בעלי העסקים הקטנים. "המודל הזה הוא אפליה ברורה כנגד עסקים קטנים בפריפריה ובאזורים שאינם מועדפים. סמוטריץ' וברקת חייבים להתעורר ולהבין שהגיע הזמן לשינוי", כך ציין בז'ה.
יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בבית ההסתדרות הדגיש כי המודל הנוכחי יצר מצב של חוסר שוויון בין בעלי עסקים שונים. "עסקים באזורים מסוימים מקבלים פיצויים גבוהים יותר רק בשל מיקומם, למרות שבפועל הפגיעה הכלכלית הייתה זהה או אף נמוכה מזו של עסקים אחרים", כך הדגיש בז'ה.
בעקבות כך, פורום העצמאים והפרילנסרים קורא לממשלה ולכנסת לפעול לשינוי המודל בהקדם האפשרי. בז'ה פנה לסמוטריץ' וברקת: "תפסיקו להטמין את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות. עסקים קורסים לנגד עיניכם, והמודל שלכם פשוט לא מתאים. הגיע הזמן שתעשו את מה שנכון ותשנו את המודל לפיצוי לפי ירידה במחזורים".
עוד אמר בז'ה: "הגיע הזמן לעדכן את המודל כך שיתאים למציאות הנוכחית, ויספק מענה אמיתי והוגן לעצמאים ופרילנסרים בכל רחבי הארץ. אנחנו לא מבקשים הנחות או מתנות, אלא פשוט צדק והגינות במערכת הפיצויים. ההתעלמות של סמוטריץ' וברקת מהקריאות שלנו היא בלתי נסבלת ובלתי אחראית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עסקים קטנים
    אריה 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך העסקים יכולים לעבוד ששר האוצר והתמת אינם עובדים כלל מעולם עולם העסקים לא היה גרוע כפי שהוא היום
    סגור
  • 1.
    בעלי עסקים קטנים בפריפריה
    לא יעזור 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    80% מהם יצביעו "נכון" אז למה לטרוח
    סגור