כסף וצרכנות

מהפכה בתעודות הזהות והדרכונים בישראל: זה השינוי החדש שמגיע

בהודעה שהופצה על ידי רשות האוכלוסין, נמסר כי: "תיעוד ביומטרי בקליק. יש לכם דרכון או תעודת זהות ביומטרית וצריכים לחדש? אל תהיו בשוק! הגישו את הבקשה מרחוק"
מערכת ice |  2
תעודת זהות (צילום shutterstock, פלאש 90/ אנה קפלן)

ברשות האוכלוסין מסבירים את הבשורה החדשה והמשמחת לציבור. אם יש לכם תעודת זהות ביומטרית וקיבלתם הודעה לחדש אותה, אז כדאי שתדעו שכבר אין צורך להגיע לסניפי רשות האוכלוסין וההגירה שמעמידה לרשותכם מערכת לחידוש תעודת זהות ביומטרית מרחוק. אבל מה זה אומר?

בהודעה שהופצה על ידי רשות האוכלוסין, נמסר כי: "תיעוד ביומטרי בקליק. יש לכם דרכון או תעודת זהות ביומטרית וצריכים לחדש? אל תהיו בשוק! הגישו את הבקשה מרחוק. הבוקר, שושי אטיאס, מנהלת מרחב חיפה במינהל האוכלוסין של הרשות, מסבירה לכם למה כדאי", זאת כחלק מהמהלך להנגיש את השינוי החדש לכלל המבקשים שירות.
 



רק לאחרונה נכתב בנושא הזה ברשתות החברתיות: "רגע לפני שאתם נכנסים למערכת, להלן התנאים שיאפשרו לכם להגיש בקשה מרחוק: אזרחים ישראלים, השוהים בעת הבקשה בישראל, בני 18 ומעלה, יש לכם דרכון ביומטרי, אישרתם שמירת טביעת אצבעות במאגר, בעת הנפקת הדרכון הביומטרי, אם עניתם כן לכל הסעיפים, מהרו להיכנס למערכת חידוש התעודה מרחוק".

הזמנת דרכון או תעודת זהות ביומטריים נעשים כעת באופן מקוון. שירות זה מאפשר להזמין מסמכים ביומטריים (דרכון או תעודת זהות) באופן מקוון, ללא קביעת תור והגעה פיזית ללשכת מינהל האוכלוסין.
המסמך שיופק הוא בתוקף לחמש שנים. הדרכון שיונפק הוא דרכון ביומטרי לחמש שנים. לכן הוא לא יאפשר קבלת פטור מאשרת כניסה לארצות הברית "לתשומת לבכם: עם הגשת הבקשה לדרכון חדש, יושאר הדרכון הקודם, התקף, בידי מבקשי השירות עד לקבלת הדרכון החדש", מסרו ברשות האוכלוסין וההגירה.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין לכמה אנשים יש ביומטרי שכבר צריך חידוש.
    תמר 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין לכמה אנשים יש ביומטרי שכבר צריך חידוש. לדעתי אפס. ice - מוכנים לברר כדי שהכתבה תהייה מושלמת? אחרת, נראה שמדובר באחיזת עיניים. עוד בלוף ממשלתי.
    סגור
  • 1.
    דרכון ביומטרי
    אלי 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלה האם זה תקף גם למי שאיבדו את הדרכון?
    סגור