בארץ

רפורמת רשות האוכלוסין יצאה לדרך: אלפי בקשות הוגשו ביום אחד

במסגרת הרפורמה החדשה, אזרחים רבים יוכלו להגיש בקשה להנפקת דרכון ותעודת זהות במידה ועומדים בתנאים שנקבעו בחוק. מנכ"ל רשות האוכלוסין, אייל סיסו, הסביר כי הם קיבלו לא פחות מ-2,000 בקשות ביום אחד בלבד
מערכת ice | 
דרכון (צילום shutterstock)
אתמול (שלישי) נכנס לתוקפו החוק שמאפשר לאזרח בגיר מעל גיל 18 (ועד גיל 60) להגיש בקשה מרחוק להנפקת דרכון ותעודת זהות, בהנחה שיש בידו מסמך זיהוי ביומטרי ואם טביעת אצבעותיו נשמרו במאגר הביומטרי. מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, הסביר ל-ynet על הסייגים שברפורמה החדשה וכן נקב בכמות הבקשות הרבות שכבר הוגשו.
סיסו טען כי הם קיבלו לא פחות מ-2,000 פניות של אזרחים אשר ביקשו להנפיק את המסמכים אונליין. עוד הוא הסביר כי מדובר עדיין בפיילוט, ולכן תוקף הדרכון יהיה ל-5 שנים בלבד בעוד תעודת הזהות ל-10 שנים בלבד. "אנחנו עושים פיילוט ובוחנים אותו, מתוך מטרה שבמהלך התקופה הקרובה אנחנו נשתפר, נשפר מה שנדרש גם בהיבטי אבטחת המידע והסייבר ונוכל לעלות בהמשך עם שירות טוב יותר לתקופות ארוכות יותר, ולשכבה רחבה יותר של האוכלוסייה", הסביר.
חשוב לציין כי מי שבידו דרכון או תעודת זהות ביומטריים, שאישר שמירת טביעות אצבע במאגר  בעת ההנפקה הקודמת יוכל להגיש בקשה מרחוק. הגשת בקשה תינתן רק למי שנמצא בישראל בזמן הגשת הבקשה. תעודת הזהות או הדרכון שיונפק יהיה ביומטרי ובעל תוקף לחמש שנים מקסימום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה