כסף וצרכנות

רשות המסים בבשורה איומה? זה מה שיקרה במסעדות מה-1.1.25

אחר פגישה שנערכה עם נציגות הלשכות המקצועיות והמסעדנים , החליטה הנהלת רשות המסים כי פעולות האכיפה בנושא הטיפים למלצרים יחולו על עסקאות שיבוצעו מיום 1.1.25
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
רשות המסים הודיעה היום (ראשון) כי בהמשך להבהרה שפורסמה ביום 25.7.24 בנושא "חבות במס בגין תקבול מסוג תשר, ולאחר פגישה שנערכה עם נציגות הלשכות המקצועיות והמסעדנים , החליטה הנהלת רשות המסים כי פעולות האכיפה בנושא (כאמור בהנחיה) יחולו על עסקאות שיבוצעו מיום 1.1.25.
כזכור, ההחלטה הדרמטית של רשות המיסים שמה סוף לוויכוח המעניין שחל בנוגע לסוגיית המע"מ על הטיפים שמוענקים למלצרים. בשנת 2019  החליט בית הדין לעבודה כי להכניס לדיווח החודשי של העובד, הן בביטוח הלאומי והן בפנסיה, את הטיפים שמוענקים למלצרים.

בנוסף, אותם כספים דווחו גם לרשות המיסים ואחוזים מהם היו אמורים להגיע גם לקופת המדינה. על אף שרשות המיסים הכריזה בשנת 2018  כי בחודשים הראשונים שיתקיים ההסדר החדש לא ייגבה מע"מ על הטיפים, אותו מהלך משמעותי נדחה עד להיום. 
כזכור, בחודש מאי האחרון דווח כי הכנסות המדינה ממיסים עמדו על 42.9 מיליארד שקל. עוד פורסם, כי אם לא הייתה מתקיימת הדחיה בתשלומי המע"מ ייצור מקומי מחודש אפריל לחודש מאי בשל חג הפסח, סך הגביה הייתה מסתכם ב-38.1 מיליארד שקל. עוד נודע כי בשנת 2024, ההפרשה לקרן פיצויים בשיעור של 80% ממס הרכישה חודשה, זאת כאשר בשנה שעברה לא התקיימה הפרשה כלשהי לקרן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה