השוק

מכה לענף המסעדנות: רשות המיסים מכריזה על צעד כואב | כל הפרטים

רשות המיסים החלה לגבות מע"מ על הטיפים של המלצרים. בהודעה שפרסמה, נכתב: "טיפ (תשר) המשולם לבית העסק בגין השירות הניתן על ידי עובדיו, הנו תקבול המהווה חלק מהתמורה בגין השירות, וכפועל יוצא גם התשר חייב במס ערך מוסף"

מערכת ice |  4
כסף (צילום shutterstock)
מכה לענף המסעדנות, רשות המיסים הודיעה כי היא החלה לגבות מע"מ על הטיפים של המלצרים. בהודעה הרשמית שפרסמה רשות המיסים, נכתב: "טיפ (תשר) המשולם לבית העסק בגין השירות הניתן על ידי עובדיו, הנו תקבול המהווה חלק מהתמורה בגין השירות, וכפועל יוצא גם התשר חייב במס ערך מוסף. על העוסקים להתנהל על פי דין ולשלם מס ערך מוסף כחוק, והאמור לעיל יקבל ביטוי בפעולות אכיפה של הרשות בנושא". 
ההחלטה הדרמטית של רשות המיסים שמה סוף לוויכוח המעניין שחל בנוגע לסוגיית המע"מ על הטיפים שמוענקים למלצרים. בשנת 2019  החליט בית הדין לעבודה כי להכניס לדיווח החודשי של העובד, הן בביטוח הלאומי והן בפנסיה, את הטיפים שמוענקים למלצרים.
בנוסף, אותם כספים דווחו גם לרשות המיסים ואחוזים מהם היו אמורים להגיע גם לקופת המדינה. על אף שרשות המיסים הכריזה בשנת 2018  כי בחודשים הראשונים שיתקיים ההסדר החדש לא ייגבה מע"מ על הטיפים, אותו מהלך משמעותי נדחה עד להיום. 
כזכור, בחודש מאי האחרון דווח כי הכנסות המדינה ממיסים עמדו על 42.9 מיליארד שקל. עוד פורסם, כי אם לא הייתה מתקיימת הדחיה בתשלומי המע"מ ייצור מקומי מחודש אפריל לחודש מאי בשל חג הפסח, סך הגביה הייתה מסתכם ב-38.1 מיליארד שקל. עוד נודע כי בשנת 2024, ההפרשה לקרן פיצויים בשיעור של 80% ממס הרכישה חודשה, זאת כאשר בשנה שעברה לא התקיימה הפרשה כלשהי לקרן.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    להפסיק עם מנהג הטיפים. שהמעסיק ישלם שכר ראוי.
    תמר 07/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להפסיק עם מנהג הטיפים. שהמעסיק ישלם שכר ראוי לעובדיו. גם שליחים, מלצרים וכו... האורח או מקבל השירות לא צריך לשלם שכר לעובדים.
    סגור
  • 2.
    מישהו צריך הרי לממן את בחורי הישיבות, הקייטנות לחרדים
    זי בי 07/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וההתנחלויות.
    סגור
  • 1.
    מקומם
    ישראלי 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם על השקלים שהמלצרים מקבלים המדינה לוקחת מע״מ כמה נמוך אפשר לרדת
    סגור
  • לא צריך טיפים. צריך שכר מסודר והוגן. (ל"ת)
    תמר 07/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור