כסף וצרכנות

הבורקס האהוב ביותר: זה המילוי שהישראלים מעדיפים בפער

רשת מאפה נאמן מציינת 80 שנה להיווסדה ולקראת יום העצמאות חושפת נתוני העדפות של המאפים הנמכרים במאפיות הרשת ברחבי הארץ. אלה הפחמימות שהעדפתם בשנה האחרונה
שירה יום טוב | 
לחם (צילום pixabay)
רשת "מאפה נאמן" חוגגת 80 שנים להיווסדה ולרגל חגיגות ה-76 למדינת ישראל לחשוף את נתוני הרכישות והעדפות של הקהל הישראלי מ-63 הסניפים של הרשת הפרוסים ברחבי הארץ,  מצפון - לדרום ולקבוע חד – משמעית, מהי הפחמימה הכי אהובה, איזה קטגוריות הכי נרכשות ומהם הרגלי הצריכה והטעם של הישראלים וכיצד משפיעה המלחמה על צריכת הפחמימות בישראל.
לרגל יום העצמאות ה-76 למדינה, רשת מאפה נאמן מפרסמת נתונים מסקרנים על העדות הצרכנים במאפיות הרשת ברחבי הארץ בשנה האחרונה. הנתונים חושפים את ההעדפות של הישראלים מכל קטגוריית מאפים שנמכרת ברשת, וכן את השינוי בצריכת מאפים מאז תחילת המלחמה.
הקטגוריות שנבדקו הינן המובילות ביותר בסניפים ולמעשה משקפות את "עגלת הקניה" של הצרכן הממוצע. התוצאות משקפות רכישות שנמדדו במשך שנה שלמה מכל סניפי הרשת ברחבי הארץ, על פי קטגוריות בולטות ואפיון טעמים מכל קטגוריה ורכישות באחוזים.
הקטגוריה הפותחת היא הבורקס (מישהו אמר טורקיה?) כאשר בורקס גבינה הוא המועדף על הישראלים וחולש על 36% מרכישות הקטגוריה. אחריו בסדר יורד: בורקס תפוחי אדמה, בורקס פיצה, בורקיטס, בורקס תרד, ושאר הטעמים.
 
בקטגוריית לחמים כללית מנצחות לחמניות האצבע הקלאסיות עם 33% מהרכישות. פיתות במקום השני עם 20% ובהמשך בייגלה, לחמניות קלועות ושאר סוגי הלחמים. בהסתכלות על לחמים באופן ספציפי, הלחם הנמכר ביותר הוא לחם דגנים שחור עם 30%, לעומת 13% ללחם הלבן. ביניהם מככבים שיפון חיטה מלאה עם 22% ולחם זיתים עם 20%. בהמשך הרשימה לחם אגוזים ושאר סוגי הלחמים.

בעוגות השמרים מנצחת הקלאסית - עוגת השוקולד עם 28%, אחריה גבינה ובהמשך: קינמון, חלבה, ושמרים ללא מילוי. הביסקוטי מנצח בקטגוריית העוגיות היבשות עם 27% בפער לא גדול מול האלפחורס עם 24%. בהמשך הרשימה בסדר יורד: עוגיות תמרים, ריבה, שומשומיות, ושאר הטעמים.
מימי נאמן שייך מבעלי רשת מאפה נאמן מוסיפה: "אין ספק שעם ישראל מאוד אוהב פחמימות ולחם. מאפים ולחמם (בפרט) הינו מוצר צריכה בסיסי קיומי משחר ההיסטוריה ונמצא כיום בכל בית בישראל, בשלל תצורות: מלחם, בורקס, עוגיות, עוגות ועוד. בכל שנה ישנם טעמים ושילובים חדשים של קמחים וטופינגים המאפשרים התפתחות בענף המאפים, עם שלל קולקציות עשירות, טעימות ומרגשות במיוחד. כרשת הקיימת עשרות שנים אנו רואים מגמה מניתוח הנתונים ברשת מאפה נאמן מתחילת המלחמה מצאנו שישנה עלייה דו-ספרתית בביקושים ובצריכה של מגוון סוגי המאפים בין 8-13% בממוצע עלייה בצריכה לבית בישראל. ידוע שסטרס מעלה את רמות הורמוני הרעב כמו הקורטיזול והגרלין בגוף – המייצרים תחושה של רעב וצורך באוכל מנחם והדבר משפיע על הצריכה ובחירה בפחמימה ובפחמימות מתוקות בפרט בתפריט התזונתי בשגרה היומית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה