קריירה ולימודים
מנהל בית הספר בעוטף עזה התפטר מתפקידו: "פערים שקשה לגשר עליהם"
דוד דואני קוטלר, תושב כפר עזה שעמד בראש תיכון נופי הבשור, הודיע כי יסיים את כהונתו. ההערכה: העובדה כי לא נשמרה אחדות בית הספר במהלך פינוי הילדים - הביאה למהלך. במכתב הפרישה כתב להורים ולתלמידים: "כבוד וזכות גדולה הייתה להנהיג אתכם, כולי תקווה כי בשנת הלימודים תשפ"ה נתאחד ונחזור להיבנות מחדש"
דוד דואני קוטלר, מנהל ביה"ס התיכון נופי הבשור שבו לומדים מאות ילדי המועצה האזורית אשכול, ותושב כפר עזה בעצמו, התפטר מתפקידו אמש (חמישי) בצל המלחמה הממושכת. ההערכה היא כי המהלך מתרחש על רקע ניסיונותיו החוזרים והנשנים לאחד את תלמידי בית הספר במשך התקופה, שכשלו.
במהלך ה-7 באוקטובר, 13 תלמידים ואנשי צוות בבית הספר נרצחו ועוד 7 נחטפו. עשרות בוגרים נרצחו ועשרות נותרו ללא הורים או אחרים. "כל העת הובלתי קו בלתי מתפשר של שמירה על אחדות בית הספר", כתב דואני קוטלר בהודעה שנשלחה להורי בית הספר. "על צוותי ההוראה ועל הכוחות המקומיים והמוכרים, יחד עם מתן מענה פרטני מותאם עבור כל תלמידה ותלמיד".
"עודני מאמין בכוחה של קהילה ובחשיבותו העליונה של שימור קשר מוסדי בין כולם, כזה אשר יחזק וינחם בהווה, ויהווה את הבסיס בעתיד הצפוי לבוא. לצערי, גישתי זו לא היתה נחלת חלק מהגורמים המשפיעים על ביה"ס ועל תפקודו, ועל כן נוצרו מתחים ופערים שהיה קשה לגשר עליהם. לאור כך, בשל אותם העקרונות שהנחלתי, ומתוך הבנה כי מנהיג צריך לדעת מה המקום הטוב עבור הקהילה שלו, החלטתי לסיים את תפקידי כמנהל בית החינוך נופי הבשור".
דואני קוטלר עשה מאמצים ניכרים על מנת לשמור על בית הספר מאוחד למרות המציאות הביטחונית. הורים לילדים בבית הספר מספרים כי הוא ניסה למצוא מבנה בו כל תלמידי בית הספר ילמדו יחד, וכן להקים מערך הסעות מהמקומות בהם תושבי הקיבוצים והמושבים. עם זאת, הסיטואציה המורכבת הקשתה על משרד החינוך להירתם ליוזמה, וכך גם בנוגע למועצה האזורית.
>> בסוף הסרט מתברר שזה היה רק חלום. לפני 24 יום, הסיוט הזה הפך למציאות חייהם המסויטת של תלמידי ומורי בית הספר. אובדן בלתי נתפס, שאף בית ספר בישראל לא התמודד עמו עד היום. ובתוך האבל, בין לוויה ללוויה, מנהל בית הספר דוד דואני קוטלר והצוות מתחילים כבר לחשוב על היום הבא >> pic.twitter.com/11sVpdjv8L
— Shira Kadari (@shirakadari) October 31, 2023
דואני קוטלר עשה מאמצים ניכרים על מנת לשמור על בית הספר מאוחד למרות המציאות הביטחונית. הורים לילדים בבית הספר מספרים כי הוא ניסה למצוא מבנה בו כל תלמידי בית הספר ילמדו יחד, וכן להקים מערך הסעות מהמקומות בהם תושבי הקיבוצים והמושבים. עם זאת, הסיטואציה המורכבת הקשתה על משרד החינוך להירתם ליוזמה, וכך גם בנוגע למועצה האזורית.
כרגע בפועל, כל יישוב דואג לעצמו למסגרת לימודית. למשל, המשפחות שפונו לחצרים יכולים לבחור שילדיהם ילמדו שם, וילדיהם של תושבי ניר עוז, שפונו לכרמי גת שבקרית גת, ילמדו בבית ספר האזורי של הקיבוצים באזור. התוצאה בשטח, מבהירים ההורים, היא שבתי הספר המקוריים של התלמידים מתפרקים לפחות לשנה הקרובה, והילדים לא יפגשו את המורים שהם מכירים, את חבריהם לספסל הלימודים, ואת המסגרת המוכרת.
"כבוד וזכות גדולה הייתה להנהיג את בית הספר נופי הבשור בשלוש השנים האחרונות", כתב דואני קוטלר, שסירב להגיב לדברים. "כולי תקווה כי בשנת הלימודים תשפ"ה בית הספר יתאחד ויחזור להיבנות מחדש".
"כבוד וזכות גדולה הייתה להנהיג את בית הספר נופי הבשור בשלוש השנים האחרונות", כתב דואני קוטלר, שסירב להגיב לדברים. "כולי תקווה כי בשנת הלימודים תשפ"ה בית הספר יתאחד ויחזור להיבנות מחדש".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה