קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מחלק מענקים מ-1,350 עד 45,000 שקל: מי הזכאים?

בטח"ל מממן סיוע נפשי לבני משפחת החטוף להורים, בן/בת הזוג והילדים. לאחר הגעתו, מענק רבעוני ב-45 אלף שקל להורים או לבן/בת הזוג, נשאר בידי המשפחות ולא מוחזר גם כאשר החטוף חוזר. המענק בסך 21 אלף שקל לילדים מעל גיל 21 של החטוף ואחיו או אחיותיו מעל גיל 22. ומי זכאי לקצבה חודשית של 1,350 שקל?
מערכת ice |  3
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
אולי גם לכם מגיע? המוסד לביטוח הלאומי שאחראי על הטיפול בנפגעי הטרור לרבות החטופים והנעדרים ובני משפחותיהם במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל' עושה סדר לגבי המענקים. בעקבות המלחמה עשו סדר בדברים והדגיש בבטח"ל מה הסיוע שמוגש מטעמם בלבד.
עבור משפחות החטופים: עד הגעתו של החטוף ארצה, סיוע לבני המשפחה, רובד ראשון: המשפחות זכאיות לכל סל ההטבות והקצבאות המוענקות למשפחות נפגעות טרור, מדובר הן בקצבאות חודשיות, ליווי שוטף של עובד סוציאלי מטעם הביטוח הלאומי, מתן מענים בהתאם לצרכים הייחודים כגון: דיור, תחבורה, סיוע בצרכים מיוחדים בטיפול במשק הבית (שמרטף/ית, משק בית). סיוע זה ניתן הן למשפחה הגרעינית של החטוף, בן/בת זוג של החטוף וילדים קטינים והן להורי החטוף. 

כמו כן, סיוע לבני המשפחה של החטוף, רובד שני: לצורך מימון הוצאות השבת החטוף, הביטוח הלאומי מעביר מענק בסך 90 אלף שקל לרבעון לבני משפחת החטוף שמתחלקים בין הורי החטוף לבין בן/בת זוגו (החוק קובע למי יש להעביר את המענק אם אין הורים או בני זוג. כך או כך ה-90 אלף שקל מועברים למשפחות)  בנוסף, מענק בסך 21 אלף שקל לכל אחד מילדיו הבגירים, אחיו ואחיותיו של החטוף. 
פגיעה נפשית: הביטוח הלאומי מממן סיוע נפשי לבני משפחת החטוף להורים, בן/בת הזוג והילדים. לאחר הגעת החטוף: המענק הרבעוני על סך 45 אלף שקל להורים או לבן/בת הזוג, נשאר בידי המשפחות ולא מוחזר גם כאשר החטוף חוזר במהלך הרבעון. המענק בסך 21 אלף שקל לילדים מעל גיל 21 של החטוף ואחיו או אחיותיו מעל גיל 22 – נשאר בידי המשפחה ולא מוחזר גם כאשר החטוף חוזר במהלך הרבעון.
במסגרת רפורמת נפש אחת – בני משפחה ממעגל ראשון של חטוף ששב מהשבי יהיו זכאים למימון טיפולים נפשיים. חטופים: עם חזרת החטוף/ה: מענק הצטיידות ראשוני, חד פעמי על סך 10 אלף שקל, תשלום חודשי מכוח חוק פדויי שבי בסך של כ-1,350 שקל, הכרה כנפגע פעולות איבה, קביעת אחוזי נכות וקביעת קצבה שוטפת בהתבסס על שיעור הנכות. מעטפת כנפגע פעולות איבה לרבות: מימון טיפול רפואי מלא נפשי ופיזי כאחד, מתן מענים לצרכים מיוחדים (דיור, ניידות במקרים הרלוונטיים), ליווי של עובד סוציאלי מטעם הביטוח
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתם לא ראויים לשם ביטוח לאומי
    שרית 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא ביטוח ולא בטחון!! בטח גם לא לאומי!! חבורה של רמאים! אוכלי חינם!! מי באמת מקבל מכם משהו?? כל החיים אנחנו משלמים וכשצריך אתכם פעם אחת.. כלום ושום דבר!!
    סגור
  • 2.
    מדינה של טינופות הזנחתם את ילדי הצפון
    Ss 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם לאחר פוסט טראומה מילדות עדין נמנעים מלתת קיצבה , יום יבוא וכל זה התפוצץ לכם בפנים.
    סגור
  • 1.
    מענין למה לאזרח ותיק אין כסף תתביישו מ2300 שח לחודש (ל"ת)
    אור 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור