קריירה ולימודים

המחאה נושאת פרי: תקום ועדה שתבחן הצבת מצלמות בגנים

שר החינוך יואב קיש יקים ועדה שתשקול הצבת מצלמות בגני עירייה ובגנים ציבוריים בגילים 3-6. במקביל, יקודם תיקון לחוק שיאפשר למפקחות משרד החינוך לגשת למצלמות הפעוטונים לבדיקת פתע, ללא הודעה מראש
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
בשבועות האחרונים, לצד המחאה נגד הרפורמה המשפטית, עלתה מחאה מטעמם של אין-ספור הורים ברחבי המדינה. ההורים זעקו להרחיב את חוק המצלמות במטרה שאלה יוכנסו לגני ילדים גם בשכבת גיל נמוכה יותר וכך שהם יוכלו לגשת לתיעוד המצולם אם עולה חשד להתעללות.
היום בבוקר (יום ראשון) כתבת חדשות 12, יעל אודם, מפרסמת כי כנראה זעקת ההורים סוף סוף הגיעה לאוזני שר החינוך, יואב קיש. זה האחרון הורה על הקמת ועדה שתבחן את נושא הצבת מצלמות בגני העירייה ובגנים הציבוריים, אליהם הולכים ילדים בגילים 3-6.
ועדה זו תתבסס על "מבחן השפה". משמע, אם הילד יכול להביע את ולספר שקרה לו מקרה אלימות בגן מצד הצוות, לא נדרשת מצלמה. אם אין ביכולתו להביע את האירוע במילים - תידרש מצלמה. בוועדה זו ישבו הורים, אנשי מקצוע ונציגים של הסתדרות המורים. כזכור, מי שהביעה התנגדות מרה להרחבת החוק היא יו"ר ההסתדרות, יפה בן-דוד.
כמו כן, מסתמן כי אין כרגע תקציב למצלמות המדוברות וגם אם יורחב החוק, הפעלתו בשטח יהיה עניין של לא מעט זמן. לצד זאת, הבקשה של הורים רבים לקבל גישה למצלמות כנראה לא תיענה. הוועדה עתידה לבדוק ולאפשר גישה לתיעוד רק לשוטרים ולמפקחות של משרד החינוך, וגם זה רק במקרה שיש חשד סביר לאירוע אלימות בגן.
במקביל, דווח כי השבוע יקודם תיקון לחוק הפיקוח שמטרתו לאפשר למפקחות של המשרד להיכנס לפעוטונים ולבדוק את המצלמות, ללא חשד סביר וללא הודעה מראש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה