קריירה ולימודים

המכון לרפואה משפטית על סף קריסה: חוסר חמור בכוח אדם

מנהל המכון ד"ר חן קוגל אמר כי "ציבור המתמחים אינו רואה אופק בעבודה ברפואה המשפטית, כי אינו יכול לפתוח קליניקה פרטית ואין תשלומי כוננות על לילה וסופי שבוע"
מערכת ice |  2
אחות בבית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
הרפואה המשפטית בקריסה: דיון דחוף בנושא המכון לרפואה משפטית באבו כביר נערך אמש בוועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אריאל בוסו, על מצבו העגום של המכון מבחינת תנאי המקום ומחסור קריטי בכ"א. 
בישיבה השתתפו נציגי משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד המשפטים, משטרת ישראל, המשרד לביטחון לאומי, פרקליטות המדינה, סנגוריה ציבורית, המכון לרפואה משפטית, נציבות שירות המדינה, הרבנות הראשית, זק"א, ההסתדרות הרפואית, ועוד.
היו"ר ח"כ בוסו ציין כי מכיר מקרוב את נושא המכון כאיש זק"א ומהפניות של משפחות המופנות אליו.

מנהל המכון ד"ר חן קוגל סקר את מצב המכון, מול הקיים במדינות מתפתחות, כאשר נותרו במכון 8 רופאים מומחים ו-2 מתמחים בלבד, 5 טכנאי נתיחה, צלם אחד ועו"ס אחד, מצב שעלול להביא לקריסה של המכון. בעולם מקובל רופא משפטי לכל 100 אלף תושבים ובישראל יש אחד למליון ומאתיים אלף. "ציבור המתמחים אינו רואה אופק בעבודה ברפואה המשפטית, כי אינו יכול לפתוח קליניקה פרטית ואין תשלומי כוננות על לילה וסופי שבוע", אמר מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם זה בזכות בנגביר . פחות פשע פחות עבודה למכון (ל"ת)
    מושיק הפנתר 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה????
    אסף בן מאיר 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10 רופאים זה נשמע פחות רע אבל איך מחלקים משמרת אם יש 5 טכנאי נתיחה. ממה שהספקתי להבין מהרצאה והביקור שלי שם זה שהם אמורים להיות בכל בדיקה ונתיחה בחדרי נתיחה ורק צלם אחד? ובתי חולים בוכים ומקבלים לתקנים.
    סגור