קריירה ולימודים

גאון מחשבים בן 14: הכירו את העובד החדש של אילון מאסק

עילוי מחשבים בן 14 בלבד מקליפורניה, יעבר לוושינגטון אחרי שהתקבל לעבודה בספייסX של אילון מאסק: "זה החלום שלי"
מערכת ice |  2
קאיראן קווזי (צילום מתוך האינסטגרם)
אחד המצטרפים האחרונים לחברת השיגורים לחלל, SpaceX הוא מהנדס תוכנה צעיר, רק בן 14, שעבר בהצלחה את תהליך הראיונות ה"מאתגר מבחינה טכנית" מבחינתו, וגם "מהנה". 
קאיראן קווזי שמו, כתב בפוסט בלינקדאין ביום חמישי: "אני אצטרף לחברה הכי מגניבה על פני כדור הארץ כמהנדס תוכנה בצוות ההנדסה של Starlink. אחת החברות הנדירות שלא השתמשו בגילי כעדות שרירותית ומיושנת על בגרות, אלא התייחסו ליכולות." קווזי יצטרף לפרויקט Starlink, שהוא שירות האינטרנט הלווייני של SpaceX.
תחילת עבודתו בחברה של אילון מאסק, מגיעה זמן קצר לפני סיום לימודיו בבית הספר להנדסה של אוניברסיטת סנטה קלרה. קווזי הפך לאדם הצעיר ביותר שעושה זאת, כך דיווח ה"סיאטל טיימס". הוא מתכנן לבצע את המעבר מקליפורניה עם אמו כדי להתחיל לעבוד בחברת SpaceX ברדמונד, וושינגטון.
 
מסעו יוצא הדופן של קווזי התחיל בגיל שנתיים, כשכבר הצליח לדבר במשפטים שלמים. עד הגן הוא סיפר לילדים ולמורים אחרים על חדשות ששמע ברדיו, לפי הלוס אנג'לס טיימס. לאחר שגילה בכיתה ג' כי עבודות בית הספר שלו לא מאתגרות מספיק עבורו, בגיל 9, הוריו עזרו לו להירשם לקולג' קהילתי בקליפורניה.

"הרגשתי שאני לומד ברמה שנועדתי ללמוד בה", אמר ל-LA Times. באותה שנה הוא הוצב באחוזון ה-99.9 של האוכלוסייה הכללית במבחן IQ, סיפרה משפחתו למגזין BrainGain.
קווזי קיבל התמחות כעמית מחקר בינה מלאכותית במעבדות אינטל כמה חודשים לאחר מכן ועד גיל 11 הוא עבר לאוניברסיטת סנטה קלרה כדי ללמוד מדעי המחשב והנדסה. בשנה שעברה הוא בילה ארבעה חודשים כמתמחה בחברת הסייבר Blackbird.AI, לפי פרופיל הלינקדאין שלו. 
נראה שהוא כבר השיג מטרה אחת בחייו כשהתקבל ל-Starlink: "זה החלום שלי לקבל קריירה בהתמודדות עם נושאים מאתגרים ויצירת חדשנות", כתב בביוגרפיה שלו בלינקדאין.
מה לגבי משחקים, חברים ושאר דברים שילדים בגילו עושים? קווזי לא מתרגש מזה ואמר לחדשות ABC7: "המחשבה הקונבנציונלית היא שאני מפסיד חלק מהילדות שלי, אבל אני לא חושב שזה נכון. אני חושב דווקא שהלך הרוח הזה יביא אותי לסיים את חטיבת הביניים עכשיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כן עד שיחטוף עליו ג'ננה ויפטר גם אותו
    דורנט 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לדעת תי יתפרץ השיגעון של אילון מסכה
    סגור
  • 1.
    גאון ?
    Joejoe 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה מאוד כאחה , רק צריך את ההורה הנכון .
    סגור