קריירה ולימודים

מה לעשות אם גיליתם שאתם מרוויחים מעט ביחס לעובדים במשרה דומה?

נתקלתם במודעה שמציעה שכר גבוה יותר, על עבודה דומה לשלכם? הנה כמה דברים שאפשר לעשות במקום להתבאס
מערכת ice |  4
עבודה במשרד (צילום unsplash)
אם יחוקקו חוקים שיחייבו מודעות דרושים לנקוב בשכר, זה יחסוך הרבה זמן לאנשים האם להגיש מועמדות או לא. עם זאת, בתרחיש הגרוע יותר, חוקי שקיפות שכר יכולים להיות הפתעה לא נעימה לאנשים שיגלו ששכרם נמוך משמעותית יחסית למקבילים שלהם בתפקידים זהים.
זה מה שקרה לתושבת ניו יורק בחודש שעבר. קימברלי נגווין הפכה לוויראלית בטוויטר כשראתה מודעה למשרה זהה כמו שלה, עם שכר שנתי גבוהה משלה בכ-90 אלף דולר. בת ה-25 סיפרה ל-CNBC Make It שהיא הרוויחה 85,000 דולר כמנהלת חוויית לקוחות עבור קבוצת Citi, אך הפרסום ברשת לינקדאין, חיפש אחד כותב UX במשרה מלאה עם משכורת של 117,200 עד 175,800 דולר לשנה.
נגווין אומרת שהיא הגישה מועמדות למשרה, ובסופו של דבר הגילוי הניע אותה להתחיל לחפש עבודה חדשה.
ככל שחוקי שקיפות השכר צוברים תאוצה ברחבי ארה"ב - הם כבר בתוקף בקולורדו, ניו יורק, קליפורניה ועוד - מעסיקים יצטרכו להיות יותר ברורים לגבי האופן שבו הם קובעים טווחי שכר למחפשי עבודה כמו גם לעובדים קיימים.
אם אתם במקרה מוצאים מודעה או שומעים על משרה דומה לשלכם בה מרוויחים יותר מכם בצורה משמעותית, הנה מספר דברים שאתם יכולים לעשות.
לברר מהי הסיבה לגובהי השכר השונים
מומחים אומרים שהדבר הראשון שצריך לעשות הוא להעלות את הנושא מול המנהל שלכם, שיוכל לעזור לכם להבין מדוע התפקיד והשכר הרשום שראיתם שונים משלכם. לדוגמה, נגווין לעיל אומרת שנאמר לה על ידי מנהלי Citi שאין להם שליטה על השכר שלה כעובדת קבלן. יש כמה סיבות טובות לכך שלכותרות עבודה דומות יכולות להיות טווחי שכר שונים, כמו ניסיון, היקף המשרה, וכמובן המעסיק.

לבקש העלאה
אמרו שאתם מרוצים ממקום העבודה שלכם, אבל ראיתם שאתם בקצה התחתון בסקאלת השכר לתפקיד שלם, ובהתחשב בניסיון, השכלה ועוד.
גלו מראש שראיתם טווח שכר גבוה יותר עבור משרה דומה והתייחסו לשיחה כאל משא ומתן ולא כדרישה או אולטימטום, אומר טוני גואדגני, מנהל בכיר למחקר בפרקטיקה של משאבי אנוש בגרטנר. "יהיה לך סיכוי גבוה יותר להצלחה אם תעביר הבנה של נקודת המבט של הארגון ותהיה לך קצת סבלנות", הוא אומר.
הרבה גורמים יקבעו כמה זמן ייקח לבקשת העלאה לעבור, כמו הביצועים שלכם בתפקיד והזמן שלכם בחברה.
הגשת מועמדות למשרה שראיתם
אפשר כמובן להגיש מועמדות לאותה משרה. תענו לעצמכם על השאלה מהו הערך שאתם מביאים לחברה, שהבאתם למקום העבודה הקודם שלכם: איך חסכתם להם זמן? איך חסכת להם כסף? איך עזרתם להם להרוויח כסף?
חיפוש עבודה חדשה
לבסוף, כמו במקרה של נגווין, אולי יתחשק לכם לחפש עבודה חדשה לחלוטין לאחר שראיתם מה התפקיד שלכם יכול להכניס לכם במקום אחר.
ואם אתם מעסיקים, אתם צריכים להימנע ממצבים דומים על ידי יזום ביצוע התאמות שוק עבור עובדים שעלולים לקבל שכר נמוך. חשוב לא רק לשלם לעובדים בצורה הוגנת, אלא גם להסביר מדוע שכרם הוגן, אומרים המומחים. תקשורת פתוחה סביב שכר היא אחד ההיבטים הקריטיים ביותר של מעורבות עובדים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין טעויות ואין מקריות
    א 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במצב כזה, כנראה שיש לכם עיניין פתוח עם המנהל.ת הישירים, בצדק או שלא. העלאת שכר נדיבה, ככל שתהיה, לא תוכל לפצות על עשרות אחוזי ההפרש, במקרה כזה הפיתרון היחיד הוא לנסות להבין מה מקור העניין, אם זה תלוי בכם נסו להבין איך תוכלו למנוע מצב כזה בעתיד, דיבורים עם המנהל.ת לא יעזרו, המנהל.ת לא יצרו את המצב במקרה, מצאו לכם מקום עבודה חדש.
    סגור
  • 3.
    בוס מאפן שווה עובדים שלא רוצים
    אבי 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעבוד ולתת מעבר למה שצריך
    סגור
  • 2.
    חשבת שמצאת פראייר ???
    לבוס הקודם שלי חחחח. 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמח שעזבתי אותך , לא את החברה (חברה מצויינת ) בוס מאפן סוף הבאת מישהוא שמלקק לך תבצי... ומקשיב לשטויות שלך ולסיפורי מעשיות שלך איכס עבריין זה מה שאתה מה שאני לא עשיתי וגם לא יעשה החברה הפסידה עובד שבא לעבוד , ואתה הרווחת עוד שמלקק לך ובקושי עובד והכי הזויי שמשלמים לו הרבה יותר ממה שאני קיבלתי ??.
    סגור
  • 1.
    התפטרתי ממקום העבודה בגלל...
    היו עוד סיבות אבל... 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בתור העובד הוותיק במחלקה בעל רוב היידע ומשקיע בעבודה מה שנקרא בה לעבוד באמת , הצתרף בחור חדש למחלקה (במיקרה בגילי ) שאני חונך אותו ומלמד אותו והוא כזה שעובד לאט ואדיש ברגע שגיליתי שהוא משתכר יותר ממני ביותר מ- 2000 שקל ועוד... דברים שאני קיבלתי רק לאחר דם יזה ודמעות של שנים , החלתתי סופית שאני עוזב וזה מה שצריך לעשות נקודה ! מה ששבר את גב הגמל
    סגור