קריירה ולימודים

פורום המכללות הטכנולוגיות מאיים: "נשבית את הלימודים"

לטענת ראשי פורום 34 המכללות הטכנולוגיות, חוק ההסדרים המתוכנן יפגע בהשכלה הטכנולוגית ובפריפריה. הם דורשים פגישה דחופה עם שר העבודה ומאיימים לא לפתוח את הסמסטר הקרוב
מערכת ice | 
לימודים (צילום שרון טל)
ראשי פורום המכללות הטכנולוגיות שלחו הערב מכתב לשר העבודה, יואב בן צור (ש"ס), ובו הם קוראים לו לפעול בדחיפות להצלת ההשכלה הטכנולוגית. נציגי הפורום מבקשים להיפגש עמו כבר בימים הקרובים, ומזהירים משביתה כללית במכללות הטכנולוגיות במידה וחוק ההסדרים – הפוגע לתפישתם קשות בהשכלה הטכנולוגית - יישאר במתכונתו הנוכחית.
הפורום מייצג את מרבית המכללות הטכנולוגיות בישראל (כ-34 מכללות), המפוקחות ומתוקצבות על ידי המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) שבמשרד הכלכלה. בכלל המכללות לומדים כ-34,000 סטודנטים. קצפם של ראשי הפורום יצא בשל טיוטת חוק ההסדרים, לפיה בין השינויים שהיא כוללת, סגירת מכללות טכנולוגיות ותיקות בפריפריה עם מיעוט סטודנטים.

"אנו, מנהלי המכללות הטכנולוגיות מכל רחבי הארץ, פונים אליך בשל חוסר קשב מוחלט והתעלמות מצורכי המכללות הטכנולוגיות מצד פקידי אגף התקציבים והאוצר", כותבים נציגי הפורום, "החלטת הממשלה במתכונתה הנוכחית מובילה לפגיעה אנושה בצורכי המשק ובסטודנטים מהפריפריה ומהמרכז הלומדים מקצועיות חיוניים לפריון ולצמיחת המשק. כשר העבודה וכמי שברור לנו שעתיד הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות חשוב לו, אנו רואים בך שותף להצלת ההשכלה הטכנולוגית בישראל".
במכתב, חברי פורום המכללות מבקשים להיפגש עם השר בדחיפות "כדי להציג את עוצמת השבר שהחלטת הממשלה, במתכונתה הנוכחית, עלולה להביא על ההשכלה הטכנולוגית בישראל".
"לצערנו", מזהירים נציגי הפורום, "אם לא יינתן מענה לצורכי ההשכלה הטכנולוגית, לא תהיה לנו ברירה למרבית המכללות הטכנולוגיות אלא להשבית את הלימודים. לא נוכל לפתוח את הסמסטר הקרוב כשחרב של גזירות מונחת על צווארנו ומאיימת על קיומנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה