קריירה ולימודים

פורד מתכננת לגל פיטורים ענק: 3,800 עובדים בדרך הביתה

כ-3,800 משרות יקוצצו בסך הכל, כולל 2,300 באתרי יצרנית הרכב בקלן ובאכן בגרמניה, 1,300 בבריטניה ו-200 בשאר אירופה, אמרה החברה, והוסיפה כי בכוונתה להשיג את ההפחתה באמצעות תוכניות התנדבותיות
מערכת ice | 
פורד ומאפו על מאך 3 (צילום יחצ)
פורד מתכננת לקצץ אחת מכל תשע משרות בפיתוח מוצר ואדמיניסטרציה ברחבי אירופה כחלק מהמניע העולמי לצמצום עלויות ולהיות תחרותי בשוק הרכב החשמלי, הודיעה היום (שלישי) יצרנית הרכב האמריקאית.
כ-3,800 משרות יקוצצו בסך הכל, כולל 2,300 באתרי יצרנית הרכב בקלן ובאכן בגרמניה, 1,300 בבריטניה ו-200 בשאר אירופה, אמרה החברה, והוסיפה כי בכוונתה להשיג את ההפחתה באמצעות תוכניות התנדבותיות.

החדשות מגיעות כמכה לאיגודים שאמרו בסוף ינואר שהתרחיש הגרוע ביותר הוא 2,500 פיטורי משרות באירופה בפיתוח מוצרים ועוד 700 בניהול. ובכל זאת, יצרנית הרכב הסכימה לדחות את הפיטורים באתרי קלן או אאכן לפני סוף 2032, מה שסיפק הקלה מסוימת לעובדים, אמר יו"ר ועד העובדים בנימין גרושקה בשיחת עיתונאים.
סמנכ"ל הכספים ג'ון לולר הזהיר בתחילת פברואר כי יצרנית הרכב האמריקאית עומדת בפני עלויות גבוהות יותר של 5 מיליארד דולר השנה ואמר כי החברה תהיה "אגרסיבית מאוד" בהפחתת ההוצאות בפעילות הייצור ושרשרת האספקה שלה. לולר גם אמר בזמנו שהפרודוקטיביות של מהנדסים באירופה נמוכה ב-25-30% ממה שהיא צריכה להיות.
הקבוצה האמריקאית תשמור על כ-3,400 מהנדסים באזור שיבנו על טכנולוגיית הליבה שסופקו על ידי עמיתיהם בארה"ב ויתאימו אותה ללקוחות אירופאים, כך אמר ראש הרכב האירופאי לנוסעים חשמליים (EV) וראש פורד גרמניה מרטין סנדר בשיחת עיתונאים. הקיצוצים בבריטניה, המסתכמים באחד מכל חמישה מכוח העבודה שם, יהיו בעיקר במרכז המחקר של יצרנית הרכב בדאנטון, דרום מזרח אנגליה. הקיצוצים בגרמניה משתווים לכ-12% מכוח העבודה שם.
הצוות האירופי של פורד ראה בפעם האחרונה גל של קיצוצים ב-2019 ו-2020, כאשר יצרנית הרכב רצתה לרווח תפעולי של 6% באזור, יעד שהמגיפה ירדה מהמסלול, עם שולי רווח לפני מס באירופה בתשעת החודשים הראשונים של 2022. רק 2.2% מהמכירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה