קריירה ולימודים

השביתה הבאה? אלפי עובדי מדינה מוחים על פיצול משרדי הממשלה

כ-70 אלף עובדי מדינה קיבלו אישור להתחלת סכסוך עבודה בצל הצפי לפיצולם של מספר משרדי ממשלה. החשש הוא כי הפיצולים יזיקו מאד לעובדים ויפגעו בשכרם ובביטחון התעסוקתי שלהם
מערכת ice |  2
הפגנת ההסתדרות בנוף הגליל (צילום דוברות ההסתדרות)
כשבוע לאחר הקמתה של הממשלה ה-37 של מדינת ישראל, משרדי הממשלה נתקלים באתגר הראשון והוא איום שביתה מצדם של כ-70 אלף עובדי מדינה שמוחים את הפיצול המסתמן במספר משרדי ממשלה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כבר אישר את בקשתו של ראש הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי, להכריז על סכסוך עבודה ועל כוונה לפתוח בשביתה.
במידה והשביתה תצא לדרך היא תתקיים ב-19 לינואר. הרקע לכעס העובדים מגיע מעצם ההסכמים הקואליציוניים שיביאו לפיצול מספר משרדי ממשלה. להערכת העובדים מדובר במהלכים חד צדדים שיפגעו בתנאים שלהם ויסכנו את הביטחון התעסוקתי שלהם, שכרם ועוד. 
במסגרת ההסכמים, סוכם כי משרד החינוך ייפרד מיחידת התכנים החיצוניים, שכידוע עתידה לעבור למשרדו של אבי מעוז. כמו כן, גם זרוע העבודה תתפצל לשלושה משרדים שונים ולא תהיה יותר תחת משרד הכלכלה וזאת לצד שינויים נוספים רבים.
סכסוך העבודה יגיע לשולחנו של שר האוצר סמוטריץ', שאינו תומך בהנהגת שביתות. על כך כבר רמז יו"ר ההסתדרות בר-דוד: "אני לא מציע לאף אחד לבדוק את רף הסבלנות שלי... ההסתדרות מניפה דגל של התנגדות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ארגון טרור
    לפרק את ההסתדרות כבר 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להוציא אל מחוץ לחוק, עובדי מדינה = מכת מדינה , כל יוקר המחיה בישראל מורכב ממסים שנועדו לממן את השכר המנופח של עובדי המדינה ועכשיו הם עוד רוצים תוספת 13% , אין גבול לחזירות, לא יאומן שההסתדרות שהיא הסיבה העיקרית ליוקר המחיה עוד מקיימת הפגנות נגד יוקר המחיה , עזות פנים שאין לה כח ורע בשום מקום בעולם
    סגור
  • 1.
    צביעות
    רב רבק 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בר דוד משחק אותה גבר על הגב של האזרחים המסכנים וכל מדושני העונג עובדי מדינה משחקים אותה מסכנים. אכלו לנו שתו לנו יאלה תתחילו לעבוד ולהצדיק את השכר המנופח. יש לכם אופציה להיתפטר ולעבור לעבוד כמה המון אזרחים בשכר מינימום.
    סגור