קריירה ולימודים

ביל קלינטון קיבל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה העניקה תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ולנשיא אוניברסיטת NYU לשעבר ג'ון סקסטון. "אהבתי את רבין מכל הלב ואני מתגעגע אליו", אמר קלינטון בטקס
מערכת ice | 
הענקת התואר לקלינטון (צילום אוניברסיטת ניו יורק)
אוניברסיטת חיפה העניקה תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ולנשיא אוניברסיטת ניו יורק (NYU) לשעבר ד"ר ג'ון סקסטון, באירוע שהתקיים אמש באוניברסיטת ניו יורק.
קלינטון, נשיאה ה-42 של ארצות הברית, קיבל את התואר בהוקרה על המחויבות העמוקה שלו למדינת ישראל לאורך השנים, על פועלו לקידום חיים משותפים ודו קיום במזרח התיכון כולו ועל ידידותו האמיצה עם ראש הממשלה רבין ז"ל. כמו כן בהוקרה על פעילותו לקידום קיימות חברתית וסביבתית בעולם כולו, באמצעות היוזמות של קרן קלינטון.
 
פרופ' סקסטון קיבל את התואר בהוקרה על מנהיגותו האקדמית חוצת הגבולות והלאומים, שקידמה ערכים של רב תרבותיות וגיוון מחשבתי ככלים לקידום המחקר והמדע ועל פועלו לקידום מוביליות חברתית באמצעות השכלה גבוהה.
נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, אמר: "ביל קלינטון וג'ון סקסטון מבטאים בפעילותם רבת השנים לקידום חברה מגוונת ושוויונית, דו קיום ומחויבות לקיימות חברתית וסביבתית, את הערכים המרכזיים שאנחנו באוניברסיטת חיפה צועדים לאורם. אנו שמחים וגאים על הענקת תואר הכבוד החשוב ביותר של האוניברסיטה לשני אישים אלה, במה שמהווה תזכורת תמידית למחויבות שלנו לשנות ולהשפיע על האנושות כולה, לא רק בקמפוס שלנו – אלא גם במדינת ישראל ובעולם כולו".
הנשיא לשעבר קלינטון אמר: "אני מודה לאוניברסיטת חיפה על הענקת התואר, לנשיא פרופ' רובין ולרקטור פרופ' אלרואי, ולכל מי שאיפשר את הערב הזה. אני שמח לקבל את התואר יחד עם ידידי ג'ון סקסטון, שתמיד הזכיר לנו שאסור להתייאש, שתמיד יש לראות את האור, גם כשנראה שהכל חשוך ושיום שבוזבז בכעס וטינה – הוא יום שבוזבז לחינם".
את התואר העניקו לו נשיא האוניברסיטה פרופ' רובין, הרקטור פרופ' גור אלרואי ועיטרו אותו על הבמה ידידת האוניברסיטה טובה סגול והאמנית מרינה אברמוביץ', אשר קיבלה בעצמה תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה בחודש שעבר.
בתחילת דבריו התייחס קלינטון לגלימה המיוחדת שהכינה עבור הטקס האמנית בתיה שני, שסיפרה כי פגשה את קלינטון לראשונה בלווייתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ושסיימה לטוות את הגלימה ביום הזיכרון להירצחו.
"אני אנצור לנצח את הגלימה. אהבתי את רבין מכל הלב, ואני עדיין מתגעגע אליו". עוד לפני כן, בקבלת הפנים שלפני תחילת האירוע אמר קלינטון, "אני נוצר בליבי את הידידות העמוקה עם הציבור הישראלי ואת ההזדמנות שהייתה לי לעבוד יחד איתם לקידום עתיד של שלום, בטחון, סובלנות ושגשוג. זהו כבוד גדול עבורי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה