קריירה ולימודים

משבר הפיטורים בהייטק: החברה הזאת תפטר 10% מעובדיה

האינפלציה וחוסר היציבות במשק ממשיכות להכות בהייטק. צ'קמרקס הישראלית הודיעה כי בכוונתה לפטר 10% מעובדיה ברחבי העולם
מערכת ice |  4
פיטורים (צילום shutterstock)
חברת הסייבר הישראלי צ'קמרקס (Checkmarx), עומדת לפטר 100 מעובדי החברה, מתוכם 40 במטה החברה בישראל שהם 10% מכלל העובדים בחברה. על פי הערכה הסיבות לפיטורים הם על רקע האינפלציה הדוהרת בעולם והמצב הכלכלי שמקשים על חברות רבות בעולם להתנהל בצורה מאוזנת.
לפי דיווח כלכליסט, לאור קשיים אלה החברה גיבשה תוכנית לשינוי בתיעדוף מבנה ההוצאות שלה, ומיקוד מחדש של פעילותה ויעדיה. שינויים אלה יאפשרו לה להמשיך ולחדש, לתמוך בלקוחותיה ולהבטיח את המשך צמיחתה.
צ'קמרקס הישראלית היא חברת יוניקורן שנרכשה בשנת 2020 בידי קרן ההשקעות האמריקאית הלמן פרידמן, תמורת כ- 1.2 מיליארד דולר. הקרן האמריקאית רכשה את חברת הסייבר מידי קרן אינסייט אשר רכשה את מרבית החברה ב-2015 ב-100 מיליון דולר.
צ'קמרקס נוסדה בשנת 2006 על ידי מתי סימן ועמנואל בן זקן ומעסיקה כ-1,000 עובדים בכ-70 מדינות.  לחברה, שהוקמה בשנת 2006 יש כיום כ-1,700 לקוחות ברחבי העולם. החברה פעילה בשוק של אבטחת המידע לאפליקציות ומתמקדת בסריקה אוטומטית של קוד פיתוח, איתור פרצות אבטחה תוך כדי הליך הפיתוח, ובבדיקת תאימות הקוד לדרישות האבטחה של הארגון.
מנכ"ל צ'קמרקס, עמנואל בן-זקן, מסר: "המצב הנוכחי בשווקים העולמיים משפיע על תעשיות שלמות, לרבות תעשיית ההייטק, והמציאות הזו דורשת נקיטת צעדים החלטיים שיבטיחו את הצלחתה של צ'קמרקס, והצלחת לקוחותיה לטווח הארוך. בין הצעדים הללו גם ההחלטה הקשה להיפרד מכמה מהעמיתים המוערכים שלנו, להם נעניק סיוע בתהליך המעבר הצפוי. כעת, נארגן מחדש את מבנה החברה ונמקד מחדש את המשאבים שלנו כדי להתמודד עם האתגרים בטווח הקצר ולהבטיח את הצמיחה לטווח הארוך. צ'קמרקס תמשיך לבצע השקעות משמעותיות בפיתוח מוצריה, שיתמקדו בתחומי הליבה של החברה, לרבות המשך חדשנות בפלטפורמת אבטחת היישומים שלנו למגזר הארגוני".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כותרות מרחיקות לקח
    אברהים 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כותרות מרתיעות צעירים מלהתחיל בלמודי מחשבים.על סמך הכותרות על פועה ופטורים יהיה מחסור במהנדסים עוד שלוש שנים
    סגור
  • 2.
    לא פעם ראשונה, וכנראה לא אחרונה
    בוגר גאה 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו גישה ניהולית מקובלת- אחת לכמה שנים לרענן את השורות, להיפטר משומנים ולקצץ את העובדים הפחות אפקטיביים. צ'קמרקס כבר עשתה את זה בעבר. יפה לראות שזה בד"כ נעשה כאשר קורה משהו - שינוי ארגוני מאסיבי, שינויים בשוק וכד', ולא סתם פיטורי עובדים. אפשר להתחבר או לא לגישה הזאת - יש בה הגיון ויש בה גם חסרונות. בכל מקרה זה לא אומר שהחברה בקשיים, בבעיה או חברת פח. זו חברה חזקה וחכמה, שמובילה את השוק כבר כמה שנים, ומאחל שתמשיך.
    סגור
  • 1.
    פויה איזה חובבנים. (ל"ת)
    חברה פח אשפה. 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • כנראה אתה אחד המפוטרים... (ל"ת)
    חברה טובה 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור