קריירה ולימודים

המהפכה בדואר ישראל בדרך: אלו התנאים החדשים שתקבלו

לקראת ההפרטה, שר התקשורת יועז הנדל מתכוון לעדכן את הרגולציה החלה על חברת דואר ישראל, הרישיון החדש יחייב מעבר לשירותים דיגיטליים, נגישות גבוהה לחבילות, ושיפור השירות לציבור
כפיר אדר |  1
יועז הנדל ודואר ישראל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, מורן ישעיהו)
משרד התקשורת מפרסם היום (רביעי) שימוע לעדכון הרגולציה החלה על חברת הדואר. הוראות הרישיון של חברת דואר ישראל המצויה בימים אלה בתהליכים מקבילים של הבראה והפרטה מלאה, צפויות לעבור עדכון והתאמה לשוק הדואר הנוכחי והעתידי. לאחר ששר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן החליטו ש-100% ממניות חברת הדואר יימכרו למשקיע פרטי, שר התקשורת מבקש לעדכן את רישיון חברת הדואר כך שיותאם לצרכים העדכניים של ציבור צרכני הדואר ולעידן הדיגיטלי.
הרגולציה החדשה מעדכנת את רשימת השירותים הבסיסיים בדואר שנקבעו בהתאם לרמת הביקוש לשירותים השונים, רמת התחרות באספקת השירותים ומעבר לערוצים דיגיטליים מתקדמים חלופיים לקבלת השירותים של הדואר. 

עיקרי התיקונים ברישיון הדואר יהיו פריסה מחודשת של יחידות הדואר;  הקמת יחידות דואר בתוך חנויות, הרחבת נגישות למרכזי מסירה בפריפריה; בחירת מיקום נקודת איסוף חבילות ודואר רשום; פריסת מערכות אוטומטיות עם כל שירותי הדואר, משיכת קצבאות בכרטיס נטען מכל כספומט ללא צורך בהגעה לסניף; חובת אספקת שירותים דיגיטליים כגון פתיחת חשבון בבנק הדואר והפקדת צ'קים באופן דיגיטלי, השכרת תא דואר דיגיטלי, העברות כספים לארץ ולחו''ל באופן דיגיטלי,  אפשרות לשליחת דואר רשום דיגיטלי; שיפור שירות הלקוחות שיכלול בעתיד גם שירות בוואצאפ ועוד.
מאז עדכון רישיון חברת הדואר בפברואר 2015 ועד היום, חלו שינויים מהותיים בשוק הדואר שעיקרם ירידה דרמטית במשלוחי מכתבים ועלייה דרמטית במשלוחי חבילות, ירידה בביקוש לשירותי אשנב ועלייה בביקוש לשירותים דיגיטליים. לאור הירידה המתמדת בביקוש לשירותים פרונטליים שהתגברה בתקופת מגפת הקורונה, משרד התקשורת פועל לחייב בחברת דואר ישראל מעבר לשירותים דיגיטליים על מנת לשפר ולייעל את השירות לציבור.
שר התקשורת, יועז הנדל: "לאחר שנים של הזנחה ושירות לוקה בחסר, אנחנו מובילים את הדואר לעידן חדש. בימים האחרונים נחתמו הסכם ההבראה וההסכם הקיבוצי עם העובדים בדרך להפרטה מלאה של דואר ישראל. שוק שירותי הדואר השתנה דרמטית בשנים האחרונות, המכתבים והביקורים הפרונטליים בסניפים נמצאים בירידה מתמדת, בעוד שוק החבילות נמצא בנסיקה. חברת הדואר צריכה להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הצריכה של הציבור, ולהתחרות על ליבו של הצרכן. היא  תחויב לבצע מעבר מהיר לשירותים דיגיטליים, ולשפר את השירות לצרכן. תורים ארוכים והמתנה יעברו מן העולם ושירותים דיגיטליים מהירים ונוחים יחליפו אותם. פתיחת שוק הדואר לתחרות תאפשר מחירים תחרותיים ונגישות בכל מקום. לא נשאיר אף אחד מאחור. גם אוכלוסיות מבוגרות ומקבלי קצבאות יקבלו שירותיים יעודיים שיחסכו להם את ההגעה לסניפים.״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    'מתקדמים' אחורה: המצב מחמיר !!!
    יאיר 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יתכן סניף אחד בלבד למודיעין? וגם הוא מאויש חלקית, ומייאש מירבית למה צריך לחכות ל'מהפכה' בשביל לשלוח דואר רשום מחר, ולא בעוד שבוע ??? ולמה תור שנקבע מראש בעצם רק נותן זכות להמתין בתור ???
    סגור