קריירה ולימודים

העובדים הסוציאליים נגד ליברמן: "לא כל הוצאה היא בזבוז"

השר מאיר כהן הציג את תקציב משרד העבודה והרווחה ואמר כי העובדים הסוציאליים חייבים לזכות בהכרה: "הם היו צריכים להיאבק מול האוצר כאילו עושים להם טובה שמשפרים את שכרם", יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות תקפה: "הגיע הזמן שמשרד האוצר יפסיק לנהל את מערכת הרווחה בישראל"
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, הציג היום (שני) בוועדת העבודה והרווחה את תקציב המשרד לשנת 2021-2022: 9.7 מיליארד שקל נטו – 13 מיליארד ברוטו. לשר התלוו מנכ"לית המשרד, סיגל מורן, וסמנכ"לי המשרד שהציגו בפני הח"כים את האסטרטגיה שעומדת מאחורי חלוקת התקציב ויישום מדיניות השר לפי תחומי הפעילות של המשרד. 
בנושא העובדים הסוציאליים, אמר כהן כי "אנשי הרווחה נושאים על כתפיהם אנשים עם מוגבלויות וקשישים ומשפחות בקשיים ומשפחות בתוך הקהילה", והוסיף כי "אנשים שמעולם לא הכירו את הרווחה והמגיפה הזאת הביאה אותם למצוקה, העובדים הסוציאליים מטפלים בילדים נושרים שהגיעו לרחוב. יש לנו עלייה דרמטית במספר התלמידים שהגיעו לפנימיות שלנו - עלייה של 650 תלמידים – עשרה אחוז. העובדים הסוציאליים חייבים לזכות בהכרה. בשביל לעשות את כל העבודה הזאת, אנחנו מחויבים בכבודם ובמעמדם של העובדים במשרד הזה ובראש וראשונה של העו"סים. הם היו צריכים להיאבק מול האוצר כאילו עושים להם טובה שמשפרים את שכרם".
מהנתונים שהציג המשרד עולה כי בשנה החולפת גדל מספר התיקים שנפתחו במחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ ב-7.5% ובסך הכל רשומים 950 אלף בני אדם במחלקות אלו. 
יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות עו"ס ענבל חרמוני בישיבת הצגת תקציב משרד הרווחה בוועדת העבודה והרווחה אמרה אמנם כי ישנן תוכניות יפות ואנשי מקצוע מצויינים "אך ללא טיפול בעומסים ובתנאי העבודה לא נוכל לגייס עובדות סוציאליות ואי אפשר יהיה להוציא את התוכניות לפועל".
על התנהלות האוצר תקפה חרמוני: "הגיע הזמן שמשרד האוצר יפסיק לנהל את מערכת הרווחה בישראל ולראות בכל הוצאה בזבוז, אחרת נמצא עוד ועוד גופות של קשישים שנפטרים לבדם בביתם בעוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה