קריירה ולימודים

ראשי רשויות מתנגדים לתקציב מהממשלה - "מהלך ציני"

מרבית ראשי הרשויות בישראל לא אוהבים את סגן השר אבי מעוז, החלטת הממשלה שהעבירה מיליוני שקלים להקמת מערכת בקרה, הצליחה לעצבן את מרכז השלטון המקומי שיצא בתקיפות נגד ההחלטה. ומה הם רוצים?
מערכת ice | 
חוק חינוך חובה (צילום פלאש 90/ קובי גדעון)
מרכז השלטון המקומי והאזורי שיגרו מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר החינוך, יואב קיש, שבו הביע התנגדות נחרצת להחלטת הממשלה שכוללת העברת 2 מיליון ש”ח להקמת מערכת בקרה על תוכניות חינוך חיצוניות לסגן השר במשרד ראש הממשלה אבי מעוז. במכתב הם מתארים במכתב כ"בזבוז כספי ציבור משווע", תוך הדגשה על הפגיעה התקציבית ברשויות המקומיות.
לדברי ראשי הרשויות, “אין כל צורך במערכת המתבקשת, שכן כבר כיום מתאפשרת שקיפות מלאה של תוכניות החינוך החיצוניות באמצעות מערכת הגפ”ן ומנגנונים נוספים, כמו חוק חופש המידע ושיתוף הנהגות הורים".
הם מותחים ביקורת חריפה על סדרי העדיפויות של הממשלה, המקדמת מערכת בקרה חדשה במקום להקצות את התקציבים לטובת בעיות דחופות במערכת החינוך. בין הדוגמאות הבולטות: חוסר תקצוב לבינוי כיתות לימוד, מצב שבו אלפי ילדים לומדים בקראוונים, ותלמידי חינוך מיוחד אינם מתוקצבים כנדרש להסעות.
מרכז השלטון המקומי והאזורי אף מצביעים על חשש לכוונות פוליטיות מאחורי המהלך: “המנגנון החדש אינו נועד לייצר שקיפות אמיתית, אלא להוסיף פיקוח מיותר על זרמי חינוך ממלכתיים ולעודד פגיעה בעצמאות הפדגוגית של בתי הספר".
מרכז השלטון המקומי והאזורי קראו לממשלה לשקול מחדש את ההחלטה ולפעול בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות לחיזוק מערכת החינוך הממלכתית, תוך שמירה על ערכי השקיפות, העצמאות הפדגוגית והאמון באנשי ונשות החינוך בישראל.
סגנית יו”ר מרכז השלטון המקומי ויו”ר ועדת החינוך, רה"ע גני תקווה ליזי דלריצ׳ה הוסיפה: "מדובר במהלך ציני שמנותק לחלוטין מהמציאות בשטח. במקום לחזק את הרשויות המקומיות, המתקשות לסגור תקציבים בסיסיים לשנה הבאה, הממשלה בוחרת להעביר משאבים למערך מיותר וחסר תכלית. אנו מצפים מהממשלה לגלות אחריות אמיתית ולהתמקד בחיזוק החינוך בישראל, ולא בפוליטיזציה נוספת של מערכת החינוך".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה