קריירה ולימודים
השפעות המלחמה: נתונים מדאיגים בהישגי התלמידים במתמטיקה ומדעים
המחקר הבין-לאומי טימס (TIMSS) חושף כי הישגיהם של תלמידי ישראל במתמטיקה ומדעים בשפל ומה הסיבה העיקרית לכך?
ראמ"ה פרסמה אמש את תוצאות המחקר הבין-לאומי טימס (TIMSS) שנערך בישראל במאי 2023. המחקר בדק את הידע והמיומנויות של תלמידי ח' במתמטיקה ובמדעים ב-44 מדינות ו-3 ישויות חינוך ברחבי העולם. במחזור המחקר המדובר השתתפו כ-300,000 תלמידים מכ-9,000 בתי ספר ברחבי העולם. בישראל נערך המחקר בקרב מדגם ארצי מייצג המונה כ-5,200 תלמידים מ-195 בתי ספר. הציבור החרדי ותושבי מזרח ירושלים לא השתתפו במחקר.
הצניחה בהישגים אמנם משקפת מגמה עולמית בעקבות משבר הקורונה, עם ירידה ממוצעת של 12-11 נקודות, אך בישראל היא קשה במיוחד, לא ניתן לתלות את הכישלון במלחמה, כי המבחנים נערכו לפני המלחמה.
בין השנים 2019 ו-2023 נרשמה בישראל ירידה חדה של 32 נקודות בממוצעי ההישגים של תלמידי כיתות ח' גם במתמטיקה וגם במדעים.
במתמטיקה, ישראל יורדת 14 מקומות - ממקום 9 ל-23, מבין 44 מדינות שהשתתפו במחקר האחרון.
במדעים, ההידרדרות היא של 9 מקומות - מ-16 ל-25.
במדעים, ההידרדרות היא של 9 מקומות - מ-16 ל-25.
עלייה חדה בשיעור התלמידים המתקשים במתמטיקה ובמדעים: אחד מכל 5 תלמידים סווג לרמה שמתחת לסף, לעומת אחד מכל 8 ב-2019. רק אחד מכל 13 תלמידים בישראל הצטיין ב-2023, לעומת אחד מכל 7 תלמידים במחזור הקודם.
עוד ב-
הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בקרב דוברי ערבית כאשר הפערים בין המגזרים הולכים וגדלים. פערי ההישגים בין מגזרי השפה מתרחבים בשני תחומי הדעת; הירידה החדה בהישגים בקרב דוברי עברית (26 נק' במתמטיקה ו-29 נק' במדעים) הייתה מתונה בהשוואה להידרדרות בקרב דוברי ערבית (56 נק' ו-49 נק', בהתאמה).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה