קריירה ולימודים

המהלך שיציל את התעשייה בישראל? אלו התקנות החדשות שנכנסו

תיקון תקנות העדפת תוצרת מקו עימות אושר ופורסם: התעשייה הישראלית בקו העימות, תמשיך לקבל העדפה במכרזי משרד הביטחון. התיקון יאפשר ליצרנים שנאלצו לעבור זמנית לאזורים אחרים ומצבת כח האדם שלהם ירדה בשל המצב הביטחוני, להמשיך וליהנות מהעדפה במכרזי משרד הביטחון
מערכת ice | 
כוח אדם-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במהלך משמעותי לתעשייה הישראלית, פורסם היום תיקון לתקנות חובת המכרזים, אשר יאפשר למפעלים באזורי קו העימות ועדיפות לאומית להמשיך ולקבל העדפה של 15% במכרזי משרד הביטחון – גם אם נאלצו באופן זמני להעתיק את פעילותם מחוץ לאזורי העימות ומצבת כח האדם שלהם ירדה בשל מצב החירום הביטחוני.
התיקון, שיזמו מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, יחד עם משרדי האוצר והביטחון והתאחדות התעשיינים, אושר כהוראת שעה לתקופה של שנתיים, במטרה לאפשר למפעלים להמשיך לפעול בתנאים מאתגרים ולשמור על חוסנם הכלכלי.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "המדיניות שלי מאז תחילת המלחמה היא לתמוך בתעשיות בקו העימות. המפעלים שנמצאים בחזית מבטיחים את גבולותינו ועלינו לוודא שלצד הניצחון הצבאי אנו שומרים על שגשוגם הכלכלי. אנחנו כאן כדי להבטיח שמפעלים אלו ימשיכו לפעול, גם בימים הקשים ביותר. התקנות מאפשרות למפעלים לשמור על מעמדם מול משרד הביטחון ומקדמות את המשך פעילותם בצורה יציבה ובטוחה גם בתקופת המלחמה. אנחנו מחויבים לכם ומצדיעים לכם״.
התקנות מאפשרות מתן העדפה ליצרנים מאזורי קו עימות במכרזי משרד הביטחון, גם אם בשל המצב הביטחוני נאלצו לעבור זמנית למקום אחר. בנוסף, הותאמו התקנות כך שדרישת סף מצבת העובדים המתגוררים דרך קבע באזור תרד ל-30% בלבד, מה שיקל על המפעלים לפעול תחת תנאי חירום ולשמור על זכאותם להעדפה במכרזים וייתן להם יציבות תעסוקתית וכלכלית, החיונית להמשך פעילות התעשייה. התיקון נכנס לתוקף עם אישור ועדת חוקה, חוק ומשפט ופרסומו ברשומות, ומהווה צעד חשוב לשמירה על חוסן התעשייה הישראלית באזורים המאתגרים ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה