קריירה ולימודים

הסוף למענקים מביטוח לאומי? הצעד שיגזול 10,826 שקל נחשף

מהפך צפוי במענקי העבודה המועדפת: האוצר שוקל ביטול מוחלט למענק המוכר של החיילים המשוחררים. הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון מתנגדת בתוקף ליוזמה. יו"ר הקרן, חגי רזניק, הזהיר במכתב למנכ"ל האוצר כי ביטול המענקים עלול לפגוע בחוסן הלאומי ובמוטיבציה לשירות עתידי
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום shutterstock)
שרד האוצר שוקל צעד דרמטי בנוגע למענקי העבודה המועדפת לחיילים משוחררים ובוגרי השירות הלאומי והאזרחי. על פי טיוטת הצעת מחליטים שגובשה במשרד, נשקל ביטול מוחלט של המענקים הללו, צעד שעשוי להשפיע על אלפי צעירים מדי שנה.
על פי הפרסום ב-N12, בשנת 2022, למשל, 12,727 חיילים משוחררים קיבלו מענק חד-פעמי בגובה של כ-10,826 שקלים לאדם, בעלות כוללת של כ-130 מיליון שקלים למדינה. הנימוקים מאחורי היוזמה מגוונים. האוצר טוען כי המענקים אינם תורמים משמעותית להגברת ההשתלבות בשוק העבודה של אוכלוסיות היעד כמו החברה החרדית והערבית. יתרה מזאת, נטען כי המענקים עלולים לפגוע בפריון העבודה על ידי עידוד מעסיקים להסתמך על כוח עבודה "זול" במקום להשקיע בטכנולוגיה ומיכון.

מנגד, הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון מתנגדת בתוקף ליוזמה. יו"ר הקרן, חגי רזניק, הזהיר במכתב למנכ"ל האוצר כי ביטול המענקים עלול לפגוע בחוסן הלאומי ובמוטיבציה לשירות עתידי. הוא דרש לשלב את נציגי משרד הביטחון, הקרן וביטוח לאומי בכל דיון עתידי בנושא ולהימנע מ"מהלכי בזק" שעלולים לפגוע בצעירים.
היוזמה מעוררת דיון ציבורי נוקב, במיוחד לאור העובדה שהיא מתרחשת במקביל למאמצים להאריך את משך שירות הקבע והמילואים, ולקידום חוק שיכשיר את הפטור מגיוס לחברה החרדית. גורם במערכת הביטחון אף האשים את האוצר בפגיעה בחיילים שרק השתחררו וכבר חוזרים למערך המילואים ללחימה. בעוד שההצעה עדיין בשלבי גיבוש ותדרוש אישור ממשלתי, היא מסמנת שינוי פוטנציאלי משמעותי במדיניות התמיכה בחיילים משוחררים ובמבנה שוק העבודה הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה