קריירה ולימודים

מענקי 'עבודה מועדפת' מזויפים בביטוח הלאומי: כך עבדה השיטה

?"הונאה מועדפת": שלושה חשודים נעצרו ביממה האחרונה על ידי בלשי המשטרה מירושלים בחשד לעבירות הונאה הנחקרים על ידי משטרת מחוז ירושלים והביטוח הלאומי. לבקשת המשטרה, הוארך מעצרו של אחד המעורבים
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
חקירה נוספת שמתנהלת לאחרונה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון במחוז ירושלים, שהחלה כחקירה סמויה בשיתוף ביטוח לאומי בחשד לעבירות הונאה ומרמה במסווה של מענקי "עבודה מועדפת" לחיילים משוחררים, הובילה אמש (שני) למעצרם של שלושה חשודים תושבי ירושלים והמרכז בשנות ה-20 לחייהם.
עם מעצרם, עברה החקירה למישור הגלוי והשלושה הועברו לחקירה ביל"פ ציון. במהלך חיפוש שנערך, אותרו ונתפסו מסמכים שונים, חותמת "מודולרית" בה ניתן לשנות את שם החברה אליה נחזים, לכאורה, וממצאים נוספים. להערכת החוקרים, מדובר בהיקף עבירות מרמה והונאה בסכום מצטבר של למעלה מחצי מיליון שקל.

הבוקר, הובא אחד מהחשודים שנעצרו אמש (24, ירושלים) לדיון בבימ"ש. לבקשת נציג המשטרה, הוארך מעצרו ב-6 ימים נוספים, עד לתאריך 21.7, לטובת מיצוי החקירה בעניינו שעודנה נמשכת על ידי חוקרי היל"פ וביטוח לאומי.
כזכור, הן רק בתחילת חודש יוני השנה, נחשפה פרשייה דומה על ידי חוקרי המשטרה ביל"פ ציון וביטוח לאומי, יחד עם רשויות המיסים והתאגידים ובהיקף של כ-2.5 מיליון שקל, חקירה שהסתיימה לאחרונה וצפויה להניב כתבי אישום כנגד מי מהמעורבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה