קריירה ולימודים

לא התקבל לעבודה בגלל מילואים - ויקבל פיצויים ברבע מיליון שקל?

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במחוז חיפה והצפון הגישה תביעה תקדימית מסוגה על סך של 247 אלף שקל, לבית הדין האזורי לעבודה בנוף הגליל, כנגד חברה, בשמו של משרת מילואים, בגין אי קבלתו לעבודה לתפקיד מנהל תפעול בשל שירותו במילואים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ חן שימל)
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במחוז חיפה והצפון הגישה, באמצעות הנציב האזורי, עו"ד פיראס פראג', תביעה תקדימית מסוגה על סך של 247 אלף שקל, לבית הדין האזורי לעבודה בנוף הגליל, כנגד חברה, בשמו של משרת מילואים, בגין אי קבלתו לעבודה לתפקיד מנהל תפעול בשל שירותו במילואים. 
במסגרת כתב התביעה נטען על ידי נציבות השוויון כי לאחר שהתובע הגיע להסכמות עם החברה על תנאי העסקתו ועל תחילת עבודתו עם תום שירותו במילואים, החברה חזרה בה וקיבלה עובד אחר וזאת ללא כל סיבה מוצדקת, אך ורק על רקע שירותו הצפוי והמתמשך בשרות המילואים.
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "מדינת ישראל מחויבת כלפי אלו אשר שמו את המדינה בראש סדר העדיפות שלהם/ן , שמו את משפחותיהם ופרנסתם בצד והתגייסו למלחמה ולכן עלינו מוטלת החובה להתגייס למענם ולתת להם את כל הסיוע הנדרש במישור האישי והעסקי. אפליה בעבודה היא תמיד חמורה. אפליה על רקע שירות מילואים, בימים אלו, מעבר להיות בלתי חוקית, מוסרית וערכית, הפוגעת באנשי ונשות המילואים – היא פוגעת גם בצמיחתו של המשק והכלכלה הישראלית"
עו"ד אורית שרפי, מ"מ נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה: "התופעה  של אפליית משרתי המילואים הולכת וגוברת בעתות משבר בטחוני, ותופסת מקום משמעותי בשוק העבודה, כאשר עובדים/ות, משרתי מילואים, סובלים מאפליה בכל שלבי העבודה, דבר המביא לפגיעה בפרנסתם, בכבודם ובערכם העצמי. מדובר בתביעה חשובה מאוד שכן האפליה שבבסיסה, אפליית משרת מילואים בקבלה לעבודה, הינה חמורה מאוד. תפקידנו לעמוד על המשמר ולהגן על מי שמסכן את חייו למען בטחון המדינה מפני פגיעה בקבלת הזדמנות שווה בעבודה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה