קריירה ולימודים

פתיחת שנת הלימודים נדחית: ארגון המורים בהחלטה דרמטית

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, יו"ר ארגון המורים מחריף את המאבק באוצר ומכריז על שביתה בתיכונים: "לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר". סמוטריץ' לפני כן ניסה למנוע את השביתה: "רן ארז מנהל מאבק על אגו"
מערכת ice | 
רן ארז, יושב ראש ארגון המורים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בהצהרה מפתיעה ודרמטית רגע לפני ה-1 בספטמבר והודיע כי שנת הלימודים לא תיפתח בחטיבות העליונות כולל כיתות י"ג-י"ד, וזאת בכל מערכת החינוך.
עוד לפני החלטת ארגון המורים, על רקע חילוקי הדעות עם האוצר והחינוך, הוציא הודעה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר חריף לרן ארז וזאת לאור האיומים בשביתה: "רן ארז לא מנהל מאבק לטובתכם או לטובת מערכת החינוך. הוא מנהל מאבק על האגו, על הכוח ועל השליטה של עצמו. הוא בדרך לקבע את המערכת, למנוע ממנה יכולת לגמישות ולעידוד מצויינות".
לדבריו, פערי המחלוקת הם כלל לא על תוספות שכר להן הסכים, והוסיף: "יש לנו חוזים אישיים עם הסתדרות המורים של יפה בן דוד, יש לנו חוזים אישיים בהסכם עם ההסתדרות הכללית של ארנון בר דוד. יש לנו חוזים אישיים עם צה״ל ויש לנו חוזים אישיים עם הרבה מאוד גורמים, וכן, אנחנו רוצים אחוז מסויים של חוזים אישיים גם במערכת החינוך - כדי שנוכל להביא מורים מצטיינים, שנוכל להביא טאלנטים בשכר יותר גבוה ועם גמישות שתעודד מצויינות. זה ליבו של הוויכוח.
אני מפציר בכם תפתחו את השנה. עם ישראל זקוק לזה, התלמידים שלכם זקוקים לזה, בטח עכשיו בתקופת המלחמה הם למערכת חינוך חזקה, תומכת, שתסייע להם ולכולנו להתמודד עם תקופת המלחמה הקשה".
בתגובה לכך, בהודעה שיצאה מטעם ארגון המורים, תקף ארז בחריפות את דברי סמוטריץ': "אני קורא לכם לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר המנסה בכל מחיר לשבור את העבודה המאורגנת, להפריט את מערכת החינוך ולהחתים מורים על חוזים אישיים ובכך להפוך אותם לעובדי קבלן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה