קריירה ולימודים

לאחר הביקורת על ישראל: נשיאת האוניברסיטה היוקרתית התפטרה

נשיאת אוניברסיטת קולומביה התפטרה לאחר תקופה ממושכת שזלזלה בסטודנטים ישראליים ויהודיים שלמדו בקמפוס

מערכת ice | 
הפגנות פרו פלסטיניות בלונדון (צילום יוטיוב/ Guardian News)
נאמט "מינוש" שפיק, נשיאת אוניברסיטת קולומביה בארצות הבית, התפטרה לאחר שכיהנה רק שנה אחת בתפקיד. הסיבה לך? חשיפת שרשרת הודעות מביכה בינה לבין דיקנים מהאוניברסיטה שבהם הם מזלזלים ולועגים לחששות שהביעו סטודנטים ישראלים ויהודים בנוגע לאנטישמיות המורגשת ברחבי הקמפוס.
במייל ששלחה לצוות האוניברסיטה והסטודנטים לגבי התפטרותה כתבה: "זו הייתה גם תקופה של חוסר שקט, שבה היה קשה לגשר על פערי הדעות בקהילתנו. תקופה זו גבתה מחיר ניכר ממשפחתי, כמו גם ממשפחות אחרות בקהילתנו". וגם הוסיפה כי קטרינה ארמסטרונג תשמש כנשיאה הזמנית של האוניברסיטה.
כזכור, בקמפוס של אוניברסיטת קולומביה התקיימו הפגנות פרו-פלסטיניות רבות, שברובם היו קריאות שתומכות במעשי חמאס, קריאות לאינתיפאדה וגם נאמרו הרבה קריאות אנטישמיות. מה שהתרחש באוניברסיטת קולומביה שימש להשראה למוסדות אקדמיים רבים ברחבי ארצות הברים וגם באירופה.
יו״ר בית הנבחרים מייק ג׳ונסון הגיב להתפטרות שפיק: "לאחר שהנשיאה שפיק סירבה להגן על סטודנטים יהודים ולשמור על הסדר בקמפוס, אוניברסיטת קולומביה הפכה למוקד אנטישמיות חריפה שהכתה שורש בהרבה קמפוסים אמריקניים מאז התקפת החמאס הברברית על ישראל ב-7 באוקטובר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה