קריירה ולימודים

בצל המלחמה: שוק העבודה מציג נתונים מעודדים של התאוששות

לאחר שבפרוץ המלחמה חלה ירידה דרסטית של 45% בקרב מחפשי העבודה, הנתונים של החודשים האחרונים מעידים על סימני התאוששות בקרב השוק שכללה עלייה בהיצע המשרות ובמספר מחפשי העבודה. כל הפרטים
מערכת ice | 
שוק העבודה במלחמה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
ההלם של ה-7 לאוקטובר לא פסח גם על נושא גיוס עובדים וחיפוש עבודה ובמיוחד על דור ה-Z, ומנתוני הדו"ח שביצע היידה, עולה שבחודש אוקטובר עם פרוץ המלחמה נרשמה ירידה חדה של כ-30% בקרב מחפשי העבודה מגמה זאת נמשכה ביתר שאת גם בחודש נובמבר עם ירידה נוספת של 15% בביקוש ואשר העניק את השיא השלילי מאז החל המיזם לפעול עם ירידה של 45% בחיפוש משרות ועבודה.
ממש כמו המגמה במלחמה והשפעתה על ההלך הציבורי, שינוי המגמה הראשון נרשם בחודש דצמבר הירידה החדה נעצרה ולראשונה לאחר 3 חודשי לחימה נרשמה התעוררות וגידול של 10% ובינואר המגמה התהפכה לחלוטין עם גידול ענק של 40% בחיפוש עבודה.
למרות הנתונים האופטימיים של חודש ינואר אי היציבות והטלטלה בקרב מחפשי העבודה המשיכה להיות מושפעת מהמצב רוח הלאומי והמצב הביטחוני ובפברואר שוב נרשמה ירידה קלה קיטון של 2% לעומת החודש הקודם והביקוש אף נחלש יותר בחודש מרץ.
בחודשים אפריל ומאי, החלה מגמת עלייה וחזרה ליציבות אבל עדין רחוק מנתוני טרום המלחמה ועמדו על 7% ו-10% בהתאמה אשר הובילו בסה"כ לגידול של 17% בביקושים.
על פי נתוני אתר היידה, אזור המרכז היה הראשון להתאפס ולמעלה מ-30% ממחפשי העבודה הגיעו מאזור זה, באופן מפתיע ולמרות המצב המתוח ונטישת עשרות אלפי אזרחים מביתם האזור השני בחיפוש עבודה וגיוס עובדים הינו הצפון עם 23% מסך מחפשי העבודה, אזור הדרום חווה את הבעיה הקשה מכל ורק 10% מסך מבקשי העבודה נרשמו מאזור זה.
זה נבחנה השפעת המלחמה על דור ה-Z, מסתמן כי ששנתוניי דור זה הושפעו בצורה הקשה ביותר במלחמה וזה בא לידי ביטוי בשינוי בהרגלי חיפוש העבודה שלהם. כך עולה למשל מהדו"ח שאורך זמן חיפוש העבודה עומד על 4 דקות ובמהלך זמן מגיש מועמדות ל-3 משרות בכל ביקור שלו באתר. על פי האתר טווח הגילאים 18-34 מהווים כ-80% ממחפשי העבודה, 56% ממחפשי העבודה הינן נשים ו 44% גברים.
שגיא רומנובסקי מייסד ומנכ״ל היידה, התייחס לממצאים ומסר: “מאז השבעה באוקטובר התחום המשמעותי ביותר שעבר ועובר טלטלה הוא אנשי אבטחה. הביקוש לאנשי אבטחה זינק בלמעלה מחמישים אחוז, ובמקביל ההיצע קטן, חלק נכבד מהעובדים הפוטנציאלים נמצא במילואים וחלק אחר שהשתחרר כעת, לא שש לעבוד כמאבטח. בראייה רחבה ניתן לומר שאנחנו לגמרי רואים חיזוק המגמה, הצעירים שנמצאים בין שרות מילואים לבין ניקוי הראש בחול, מחפשים משרות מזדמנות ומתרכזים בטווח הקצר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה