קריירה ולימודים

ביטוח לאומי חושף קנסות חדשים: מי ייפרדו מ-20,000 שקל?

למכרז החדש של ביטוח לאומי צורף מחירון קנסות שמגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים, בגין הפרת חוזה או אי מתן שירות לקשיש סיעודי
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
הקנסות החדשים של הביטוח הלאומי נחשפים. בהמשך למכרז מלפני כשנתיים לנותני שירותים בתחום הסיעוד לאזרחים ותיקים סיעודיים בישראל, מכרז חדש יוצא לדרך. המכרז נותן מענה לצרכים שעלו לאורך השנים ונותן מענה לנושאים רבים ובניהם: מתן מענה טיפולי לכלל הזכאים בדגש על הפריפריה, מגוון האוכלוסיות השונות, כמות המטפלים, גיוס מטפלים סיעודיים גברים שנכון להיום נמצאים בחסר, הכשרת המטפלות, פתיחת השוק לחברות סיעוד חדשות ועוד.
המכרז הקודם שעל פיו עובדים עד היום הוא משנת 2009 ולאורך השנים ובהתאמה למציאות המשתנה נוצרו פערים רבים בין הצרכים שעלו לבין הצרכים הקיימים למשל חוסר היכולת להעניק תמרוצים, או הטלת קנסות על שירות לקוי וכיו"ב. כיוון שמדובר במכרז בעלות גבוה שמוערכת כעת ביותר מ-11 מיליארד שקל לשנה. מעורבות של חברות סיעוד, מטפלות סיעודיות וכיו"ב – מדובר באחד המכרזים הגדולים ביותר בשירות הציבורי. 

כחלק בלתי נפרד מהמכרז תהיה בקרה על היקף השירות ואיכותו. הביטוח הלאומי יבצע בדיקות שוטפות עם המשפחות של הזכאים על טיפול בכבוד יקיריהם, רמת המענה השירותי והלוגיסטי מחברות הסיעוד כגון: החלפת מטפלות במידת הצורך, מקצועיות, מיומנות, הענקת מלוא השעות הזכאות למטופל וכיו"ב.
במקביל, שר העבודה, יואב בן צור, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, צביקה כהן והצוותים המקצועיים של הביטוח הלאומי ימשיכו לפעול ולנסות לקדם את נושא העלאת שכר העבודה של המטפלות וקביעת שכר דיפרנציאלי בהתאם להכשרה שלהן ומצבו של זכאי הסיעוד. המכרז לא יעמוד בפני עצמו, אליו יתווספו שירותים נוספים לטובת זכאי הסיעוד ובניהם: מערכת ניטור חכמה בבית הזכאי שנועדה לתת עזרה בזמן אמת, הרחבת השירותים במרכזים רפואיים על ידי עובדות סוציאליות שיעזרו הגשת תביעות, סיוע טלפוני בשפות שונות ועוד.
בניגוד למצב היום, יינתן משקל רב על חובת הענקת שירותי סיעוד לכל זכאי וקיום מנגנון לבירור תלונות של זכאים או בני משפחתם וכן תגמול הביטוח הלאומי לנותני שירותים מצטיינים. כמו -כן, למכרז צורף מחירון קנסות שמגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים בגין הפרת חוזה או אי מתן שירות לקשיש סיעודי.
לדוגמה: סירוב הענקת שירות לזכאי – קנס של כ-3000 שקל, אי מתן שירות בהתאם לתכנית הטיפול – בגין כל חודש של הפרה –קנס של כ-1000 שקל, אי ביצוע ביקור בקרה בתדירות הנדרשת – בגין כל יום עיכוב – קנס של כ-200 שקל, דרישת תשלום בגין טיפול שלא ניתן – קנס של כ-500 שקל, השפעה בלתי הוגנת על הזכאי יכול להגיע לקנס של כ-20,000 שקל, דיווח נוכחות שאינו תואם את המצב בפועל – בגין כל יום הפרה – קנס של כ-1000 שקל.
במקביל, אי שמירה על תנאי העבודה של המטפלות הסיעודיות, יגרור גם כן קנסות: אם לא ישולם גובה השכר הממוצע של המטפלות – סכום הקנס יהיה פי 10 מהסכום שלא שולם. תשלום שכר נמוך משכר המינימום – בגין כל חודש הפרה – קנס של כ-3000 שקל. אי תשלום בגין שעות נוספות, עבודה בסופ"ש ולילות – בגין כל הפרה  קנס של כ-3000 שקל. אי הפקדה של תשלום או הפקדה לא מלאה או אי הפקדה במועד התשלום לקרן פנסיה של העובד  – בגין כל חודש יוטל קנס של כ-3000 שקל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה