קריירה ולימודים

צבי יחזקאלי יוצא לחופשה מחדשות 13: "במקום לא נעים"

העיתונאי המריא ביום השואה לאומן אוקראינה כדי להתאוורר לפני המעבר לערוץ החדש: "לקחתי לי חופש לקראת המעבר בין הערוצים והחופשה הראשונה שאני לוקח היא לנשמה, למקום מאוד לא יפה ומקום מאוד לא נעים, אבל יש חיבור חזק וזו התשובה שלי לחופש, נתראה בארץ ישראל"
מערכת ice | 
צבי יחזקאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
האתגר הבא בחייו של צבי יחזקאלי לאחר שעזב ממש לאחרונה את חדשות 13 עומד להתחיל בביתו החדש, I24NEWS, שם יגיש תכנית משלו, אבל עד אז הוא בחר לצאת לחופשה קטנה לרגל המעבר המתקרב ולנסוע לאוקראינה לקברו של רבי נחמן מברסלב בזמן יום השואה.
כשהוא בעיר אומן, יחזקאלי שיתף את התחושות לבקר בעיר: "שלום לכולם מאומן, פה עדיין יום השואה ויצאנו לכאן עם הילדים, כי גם יש לי ילד שעוד בן 7 ורבי נחמן אמר להביא אליו ילדים בני שבע. במקום הזה באוקראינה נעשו פשעים אדירים נגד העם היהודי, האוקראינים היו אכזריים מאין כמותם, שיתפו פעולה עם הנאצים".

הוא המשיך: "רבי נחמן בחר להקבר במקום הזה על קבר אחים, בו נרצחו אלף יהודים, הקימו פה כפרים עם בתים היום, אבל הוא בחר להקבר פה איתם. הזכרתי לילדים שלי שהאוקראינים עשו את הפרעות הקשות ביותר וזה מתחבר למה שקורה בעולם, שהיום אומרים את מה שמרגישים כלפי יהודים. כל האויבים שלנו מבינים שאפשר. היום יש לנו מדינה לעומת אז, עדיין יש אנטישמיות ועדיין צריך לזכור והזיכרון הוא חשוב, הוא ימשיך לעתיד. יש אנטישמיות ושונאים אותנו והעם שלנו עדיין מוגדר הבעיה של העולם. אם אנחנו הבעיה כמו לפני 75 שנה, אז בעצם דבר לא השתנה כלפינו ומרגישים את זה מאוד חזק".
לסיום הסביר: "כולנו שואלים את עצמנו על ההנהגה, אבל יש לנו מדינה, הצדיקים והתורה הם מורי הדרך שלנו והיו לפחות, כולכם מבינים מה זה ההנהגה שלנו וההודאה בטעות. כשאתה מגיע לרבי נחמן, אתה מבין מה זו הנהגה של אמת של להוביל את האדם למקסם את היכולות שלו, כל מה שהוא אמר הוא אין וכאפס לעומת מה שגילה על ישראל. הוא נקבר פה באומן יש לו משמעות עצומה לארץ ישראל, לבוא לפה זה מחזק את הזהות שלנו היהודית, אלא נותן לנו בעצם את האפשרות להגדיל את הנוכחות שלנו. זה למה אני נוסע. לקחתי לי חופש לקראת המעבר בין הערוצים והחופשה הראשונה שאני לוקח היא לנשמה, למקום מאוד לא יפה ומקום מאוד לא נעים, אבל יש חיבור חזק וזו התשובה שלי לחופש, נתראה בארץ ישראל"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה