קריירה ולימודים

מלגה ייחודית ומרגשת לסטודנטיות לרפואה: "להמשיך לפרוץ גבולות ולקדם נשים"

מאיה גלוגובסקי, סטודנטית לרפואה בשנה ג' באוניברסיטת תל אביב, נרצחה על ידי בן קסטרו, מי שהיה בן זוגה בשלושת החודשים האחרונים לחייה. בכתב העת האקדמי JIMS, שהוקם ומנוהל ע"י סטודנטים לרפואה מישראל, ביקשו לחלוק כבוד לחברתם, והחליטו להקדיש את הגיליון שפורסם ביום האישה לזכרה
מערכת ice | 
נשים (צילום freepik)
בתאריך ה-31 באוקטובר, שלושה שבועות לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מאיה גלוגובסקי (38), סטודנטית לרפואה בשנה ג' באוניברסיטת תל אביב, נרצחה ע"י בן קסטרו, מי שהיה בן זוגה בשלושת החודשים האחרונים לחייה. על פי ההאשמות, קסטרו דקר אותה למוות לאחר שזו ביקשה לסיים את הקשר ביניהם. כעת, לרגל יום האישה, סטודנטיות וסטודנטים לרפואה מרחבי הארץ מבקשות ומבקשים להנציח את זכרה דרך כתב העת האקדמי – Journal of Israeli Medical Students (JIMS).
"בתוך כל הכאוס של ה-7 באוקטובר, הידיעה על הירצחה של מאיה הייתה בלתי ניתן לעיכול", מספרות חברותיה לספסל הלימודים. מעבר להיותה סטודנטית לרפואה, גלוגובסקי הייתה דמות מוכרת בענף הקנאביס הישראלי. היא פיתחה סטרטאפ בתחום הקנאביס, עסקה בייעוץ בתחום הקנאביס בארץ ובארה"ב, ושימשה דירקטורית חיצונית בחברת וונטייז וגם כסגנית נשיאת מחלקת שיווק ופיתוח בחברת קנאבילוג. כל זאת במקביל לתפקידה כמנהלת בארגון WomenCanCann – בית לקהילת הנשים בתעשיית הקנאביס הישראלית.

שיר לזכרה של מאיה, שנכתב ע"י נכתב ע"י שני כספי, חברתה של מאיה ויופיע בעיתון שיוקדש לזכרה (צילום: יח"צ)
בכתב העת האקדמי JIMS, שהוקם, ומנוהל, ע"י סטודנטיות וסטודנטים לרפואה מישראל, ביקשו לחלוק כבוד לחברתם, והחליטו להקדיש את הגיליון ביום האישה, לזכרה של אישה מבריקה ופורצת דרך בעולם הרפואה. "מאיה הייתה עתידה להיות רופאה מבריקה, פורצת דרך בעולם הרפואה", מספרת דניאלה וסקוביץ'-קובי, מנכ"לית JIMS ודוקטורנטית לרפואה באוניברסיטת תל אביב, לצידה של מאיה.
"החלטנו השנה להוציא גיליון נוסף, במיוחד לרגל יום האישה בחודש מרץ, מתוך רצון לקדם נשים ברפואה בישראל. מרגע שהרעיון עלה, היה לנו ברור שהגיליון הזה הולך להיות מוקדש לחברתנו מאיה ז"ל, שהייתה עבורנו סמל לקדמה ופריצת גבולות. ההחלטה התקבלה יחד עם אימה של מאיה, רחל, שהתרגשה מהמחווה ונתנה לנו את ברכתה".
בנוסף לגיליון שיוקדש לזכרה של מאיה, החליטו ב-JIMS להעניק השנה מלגה לזכרה של מאיה גלוגובסקי, אשר תוענק לשתי סטודנטיות ישראליות מצטיינות ברפואה – ג'מעלה אבו אעידה מאונ' בן גוריון, ויעל פרנקל מאונ' צ'רלס בפראג, צ'כיה, אשר כתבו יחד מאמר שנבחר למצטיין על זיהוי מפרצת באבי העורקים אצל נשים. "אנחנו רוצות להאמין שצוואתה האחרונה של מאיה הייתה להמשיך לפרוץ גבולות ולקדם נשים נוספות ברפואה ובמדע, ואנו מקוות שבמובן מסוים אנו ממשיכות ככה את דרכה", הוסיפה וסקוביץ'-קובי. 
 
כזכור, גלוגובסקי הייתה האישה ה-23 שנרצחה מתחילת השנה, ובסך הכל במהלך שנת 2023 נרצחו 29 נשים ע"י בני זוגן, קרובי משפחה או מכרים, מספר גבוה מהממוצע השנתי. הפקולטה לרפואה באונ' ת"א, יחד עם פורום דקני הפקולטות לרפואה בישראל וההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), אשר תומכים ומאפשרים את פעילותו של כתב העת JIMS ואת הענקת המלגה על שמה של מאיה גלוגובסקי, מרכינים ראש לזכרה, ומצדיעים לרופאות והרופאים שנמצאים בחזית בימים אלה, ומייחלים לשובם במהרה ובשלום יחד עם שאר החטופות והחטופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה