קריירה ולימודים

עובדים במקצוע הזה? ייתכן שמגיע לכם כסף מביטוח לאומי

מורות ומורים, הצטרדתם בעבודה בבית הספר? יכול מאוד להיות שאתם זכאים לאחוזי נכות. מורה הוכרה עם נכות של 15% בשל צרידות ואובדן קול אשר נוצרו לה כתוצאה מעבודתה בבית הספר
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
צרידות כתוצאה מהוראה בבית הספר שווה נכות ומזכה במענק כספי או קצבה חודשית. מורה ומחנכת שעבדה כ-30 שנה בחטיבת ביניים במרכז הארץ, הוכרה כבעלת 15% נכות עקב צרידות ואובדן קול שנגרמו לה בשל עבודתה במערכת החינוך. כך קבע לאחרונה הביטוח הלאומי לאחר הליך בו יוצגה המורה על ידי עו"ד ענת (כהן) קאופמן.
על פי טיעוני המורה, עבודתה לאורך השנים, הצריכה מצידה דיבור ממושך והרמת קול מול כיתות עמוסות של 30-40 תלמידים. כתוצאה מכך, נגרמה לה צרידות עד כדי לעיתים אובדן קול. עוה"ד ענת (כהן) קאופמן הגישה למוסד לביטוח לאומי תביעה להכיר בצרידותה של המורה כתאונת עבודה שנגרמה בעקבות מיקרו-טראומה והיא אכן הוכרה. עוה"ד קאופמן טענה כי בוצעו בדיקות רבות אשר שללו סיבות אחרות שעלולות לגרום לצרידות דוגמת: אלרגיה, עישון, בעיה בריאות, ענייני גסטרו ועוד.

לפי תקנות המוסד לביטוח לאומי, בסעיף הליקוי הקשור להפרעות בדיבור לצורך קבלת נכות על צרידות יש להוכיח צרידות קבועה ורציפה, כמו כן גובה הנכות מושפעת מרמת הקשיים של הזולת בקליטה והבנה של הדיבור, וכך הוכיחה המורה את נכותה באמצעות עורכת הדין.
בעניין אחוז הנכות, הופנתה המורה ע"י עו"ד קאופמן למומחה רפואי אשר קבע בחוות דעתו כי מצבה מקנה לה נכות צמיתה בשיעור 15% בגין צרידות ניכרת עם קושי בינוני בהבנת הדיבור וזאת "כתוצאה ישירה מעבודתה כמורה בהוראה פרונטאלית".

צילום: יעל הר טוב
עמדת המומחה התקבלה במלואה על ידי הועדה הרפואית ונקבעה לה כאמור נכות צמיתה בשיעור של 15%. קביעה זו העניקה לה מענק כספי בסכום של כ- 85,000 שקל, סכום שהוא נגזרת של שיעור הנכות וגובה השכר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה