קריירה ולימודים

המדריך לבעלי עסקים שמשרתים במילואים

ההתנהלות מול שתי קרנות סיוע: קרן פיצוים וקרן הסיוע של משרד הביטחון ומול מוסדות ממשלתיים נוספים, מחדדת את הצורך בתכלול הפניות השונות תחת קורת גג אחת, שתאפשר העברה מהירה וקלה של כספי הסיוע למילואימניקים
אילוסטרציה (צילום shutterstock, דובר צהל)
העובדה שחיילי המילואים העצמאים, אשר חזרו מהלחימה לאחר 4 חודשים, לתוך מציאות שבה העסקים שלהם קורסים אינה מתקבלת על הדעת! ישנה מחויבות של הממשלה והמדינה לפיצוי מלא לבעלי העסקים שמקריבים את הביטחון האישי והכלכלי שלהם לטובת ביטחון המדינה, הקרבה ללא גבולות, ולכן יש לתמוך בכל דרישות בעלי העסקים אשר משרתים במילואים.
מקרים רבים אינם זוכים למענה יישומי, הבירוקרטיה מסורבלת ביותר, קל וחומר שהמילואימניקים לא יכלו להגיש את הבקשות ולא היו פנויים בכלל לטפל בנושא זה. האינטרס של המדינה הוא לתת ראש שקט למילואימניקים, על אחת כמה וכמה לאלו שמחזיקים עסק פרטי. הלוחמים צריכים להיות ממוקדים בלחימה וכל דבר שיסיח את דעתם על מה שהשאירו מאחור – עלול לסכן אותם.
בימים אלו, כשהמילואימניקים השתחררו והחלו לטפל בעסקים שלהם, אני מקבלת פניות רבות על אי הבהירות בנוגע לתנאי הקרן של משרד הביטחון ושל קרן הפיצויים של רשות המיסים, עיכוב משמעותי במתן המענקים, אי מתן פתרונות לפגיעה עתידית בעסק, צבירת חובות גדולים בגין דחיית תשלומים לרשויות, מענה לקוי ובירוקרטיה רבה בפניה לקרנות הסיוע, הנגשה לקויה של הזכויות, קבלת פיצוי חלקי בלבד (למרות שהובטח פיצוי מלא), חריגים שאינם זכאים לפיצוי למרות שניזוקו באופן דרמטי, הצורך בפיצוי לבנות הזוג שהן בעלות עסק משל עצמן ובשל העובדה שבני זוגם נמצאים בלחימה, אינן יכולות לנהל את העסקים שלהן כימים כתיקונם ולכן חוות פגיעה בהכנסות.
ההתנהלות מול שתי קרנות סיוע: קרן פיצוים וקרן הסיוע של משרד הביטחון ומול מוסדות ממשלתיים נוספים, מחדדת את הצורך בתכלול הפניות השונות תחת קורת גג אחת, שתאפשר העברה מהירה וקלה של כספי הסיוע, אולם גם צורך זה אינו זוכה למענה במסגרת התוכנית.
לפיכך, יש לתת למילואימניקים פיצוי על 100% מההפסדים בזמן שהייתם בחזית ואף לתת להם פיצוי על הפסדים עתידיים. יש להעניק הקלות בארנונה עסקית, הקלות בהלוואות שלקחו, יש לתת את הדעת שהצלחת העסקים תלויה בוודאות כלכלית, מעבר לעובדה שזו החובה המוסרית שלנו כחברה, לדאוג לאלו שמחרפים את נפשם כדי שנוכל לחיות במדינה שלנו.
הכותבת: צמרת אביבי, סגנית נשיא לה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה