רכב

ביטוחי הרכב ממשיכים להתייקר: העלויות זינקו ב-26%, פער בין החברות

בחודש נובמבר עלו מחירי ביטוח הרכב בכ-0.5% בממוצע: ביטוח החובה התייקר ב-1.8% בעוד הביטוח המקיף נותר ללא שינוי, מתחילת שנת 2023 עלו מחירי פוליסות הביטוח בכ-18% בממוצע, לצד שונות דרמטית בין הצעות החברות. מנהל מחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi: "חשוב להשוות את התנאים, דרישות המיגון והמחיר"

מערכת ice | 
אינשורטק (צילום shutterstock)
חברת Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמה להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח, עורכת מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף וחובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובודק את תנודות המחירים בהן.
 
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi, עולה כי בחודש נובמבר עלו מחירי ביטוח הרכב בכ-0.5% בממוצע: מחירי ביטוח החובה עלו ב-1.8% בעוד מחיר הביטוח המקיף, נותר ללא שינוי. בתוך כך, מתחילת שנת 2023 עלו מחירי הביטוח לרכב בכ-18% בממוצע. 
 
בהשוואה לחודש נובמבר אשתקד חברות הביטוח העלו את מחירי הפוליסות בשיעור של  26% בממוצע, כאשר עליית הביטוח המקיף עומדת על 31%  בממוצע וביטוח החובה ב-10% בממוצע. עליית מחירי הביטוח נובעת מכמה גורמים עיקריים: היקף גניבת הרכבים היווה גורם מרכזי להתייקרות במחירי פוליסות ביטוח הרכב בשנתיים האחרונות. עפ"י נתוני חברות המיגון: בחודש הראשון למלחמת 'חרבות ברזל' נבלם היקף הגניבות אך מיד לאחריו חזר לטפס.
 
עפ"י נתוני מאגרי המידע הממשלתיים עד לפרוץ המלחמה, בהשוואה לכל רבעון במהלך חמש השנים האחרונות, היקף גניבת הרכבים זינק בכ-130% והגיע לממוצע של - 18,500 -20,000  מקרי גניבות רכב בשנה, אלו גורמים לנזק כספי המוערך ב - 1.85 -2 מיליארד שקל בשנה. 
 

החמרת חברות הביטוח בדרישות מיגון הרכב: ביחס לאותה התקופה אשתקד נדרשו 7.8% מהרכבים המבוטחים במיגון נוסף כאשר השנה, עולה כי 18.5% מהרכבים נדרשים במיגון נוסף (מעבר למיגון יצרן/ בסיסי). תוצאות הדוחות הרבעוניים של חברות הביטוח והשפעתם על מחירי פוליסות הביטוח: תוצאות הדוחות הרבעוניים הציגו ירידה ברווחיות.

עקב כך, ממשיכות החברות לנסות 'לטייב' את 'איכות' תיק הביטוח דרך העלאת מחירים ובחלק מהמקרים גם דרך החמרת דרישות המיגון ובחינה מעמיקה יותר לפרופיל הנהגים, על מנת לצמצם את היקף ההפסדים שלהן. פערים משמעותיים במחירי הפוליסות, בכיסוי המוצע וגם בדרישות המיגון: מחלקת המחקר של Wobi, ביצעה השוואת מחיר בין הצעות של 10 חברות ביטוח.
 
בהשוואה זו, ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) הייתה זולה בכ-852 שקל לבין זו שאחריה. כמו כן, הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) בטבלת ההשוואה, עמד על סכום של 4,268 שקל. פערים גם בין דגמי הרכב השונים: כמעט כל סוגי ודגמי הרכבים חוו עלייה אך עם זאת ובאופן טבעי, דגמי הרכב הגניבים יותר סופגים עלייה משמעותית כאשר בחלק מהמקרים מדובר בעלייה שנתית של יותר מ 36% במחיר פוליסות הביטוח וזאת בנוסף לבחינה מעמיקה יותר שעושות החברות, להיסטוריה הביטוחית של הנהג\ת בשנים האחרונות.
 
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "בחודש נובמבר נרשמה עלייה במחירי פוליסות ביטוח הרכב וכזכור, זו מתווספת לעלייה רציפה וחדה שנמשכה כל השנה מלבד חודש אוקטובר האחרון. הנהגים שמחדשים כעת ביטוח לרכב צריכים לשים לב גם להקשחה בדרישות המיגון כמו גם לפערי המחיר המשמעותיים בין החברות. במצב דברים זה כדאי וחשוב להשוות שלושה פרמטרים – את תנאי הפוליסה על כל סעיפיה, את דרישות המיגון בכל הצעה וכמובן, את עלות הביטוח. כאמור, הפערים עשויים להסתכם באלפי שקלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה