רכב

נת"ע נגד מירי רגב: "עיכוב ברכבת הקלה יעלה 25 מיליארד לשנה"

במכתב חריף לשרת התחבורה תוקפת חברת נת"ע את ההחלה להוציא מידיה את פרויקט המטרו: "ההחלטה הפזיזה נעשה ללא היוועצות וללא בדיקת העובדות, ותפגע במדינה ובתושביה"
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
חברת נת"ע במחאה חריפה נגד החלטת שרת התחבורה מירי רגב להפקיע מידיה את פרויקט המטרו והעברתו לחברה ממשלתית אחרת.
שלשום, בעת שהיתה בסיור עם חברת נת"ע בקו האדום, הוציאה רגב הודעה לעיתונות כי "חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרויקט בכשלושה מיליארד שקלים ומלוחות הזמנים של הפרויקט ביותר משנה וחצי".
על פי ההערכות, רגב מתכוונת להוציא את הפרויקט היוקרתי מידי נת"ע, אותה מנהלת מיה ליקוורניק שמונתה על ידי הממשלה הקודמת, ולהעבירה לידי חברת נתיבי ישראל, שבראש הדירקטוריון שלה עומד מקורבה של רגב, יגאל עמדי. השינוי הדרסטי טעון עדיין את אישור הממשלה.

במכתב ששלחה נת"ע לשרה רגב עם העתק לשר האוצר, דורשת החברה להשהות את ההחלטה ולקיים דיון דחוף עמם בנושא.
במכתב צוין: "בעת שנערך סיור לך ולבכירי משרד התחבורה ברק"ל, פורסמה ידיעה בעיתונות על כוונתך להביא לאישור הממשלה החלטה ולפיה האחריות על הפרויקט הלאומי של ביצוע המטרו יועבר מידי חברת נת"ע לידי חברה אחרת, וזאת לאור חוסר שביעות רצונך מביצועיה של נת"ע בהקמת הקו האדום בגוש דן.
"עצם פרסום ההחלטה בעיתונות, בו בזמן שאת נמצאת במהלכו של סיור עם נציגי החברה, נפלה על כלל גורמי החברה "כרעם ביום בהיר", שכן בניגוד לפרסום, הסיור עבר ללא תקלות, וכלל משתתפי הסיור ראו במו עיניהם כי הפרויקט למעשה מוכן לשרת את הציבור, ונותרו מיעוט תקלות לפתרון".
"הקו האדום מייצג הישג הנדסי ורכבתי מהגדולים שבוצעו במדינת ישראל, קו שאין לו תקדים בעולם כולו. ברור על כן, שהחלטתך האמורה הותירה את כל שדרת הניהול של נת"ע בתדהמה, שכן מהחלטה זו עלול להשתמע למעשה חוסר אמון מוחלט בחברה, החל מהדירקטוריון שלה, מנהליה ועד אחרון עובדיה".
"דירקטוריון החברה סבור, כי ההחלטה התקבלה במנותק מהמצב בפועל של הקו האדום וללא בדיקת העובדות והחלופות. תהליך הקמת הקו האדום אכן מתמשך מעבר למתוכנן, אך כיום החברה נמצאת כפסע מהפעלתו של הקו. את הלקחים והמסקנות מטעויות שנעשו בהקמת הקו יישמה החברה בהצלחה בפרויקטים של הקמת הקווים הירוק והסגול, המצויים בעיצומם, שני פרויקטים מורכבים וגדולים שנת"ע עומדת במקצועיות בלוחות הזמנים ובתקציב הקמתם".
נת"ע טוענת עוד כי ההחלטה התקבלה בפזיזות, "לא על יסוד בדיקה, מחקר או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה. להערכתנו אין חברה ממשלתית אחרת שיש לה כעת את הידע והניסיון בנושא. כך שהעברת הפרויקט לחברה אשר אין בידיה ידע מקצועי ייחודי וניסיון נצבר כאמור יוביל לפגיעה ממשית בפרויקט, ובפועל, יפגע במדינה ותושביה, בדגש על לוחות הזמנים להקמתו ותקציב הפרויקט. וזאת יש להדגיש: כל שנה של עיכוב בפרויקט יעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים.
"ברור לגמרי, כי רכישת הידע המקצועי והניסיון העצום שצברה נת"ע במהלך השנים, ידע שערכו לא יסולא בפז, יארך בחברה אחרת שנים ארוכות בהן נשלם כולנו את דמי הלימוד היקרים", הוסיפה נת"ע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לכם חוצפה
    מרק 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם לא עמדתם בלוח זמנים , גם חרגתם מהתקציב , מה אתם רוצים נת"ע? אולי את פרס ישראל?
    סגור