רכב
מהפכה באגד: כך הנהגים לא ידלגו תחנות יותר
החיבור בין הופאון וחברת אגד, יקל משמעותית על נהגים חדשים, ונהגים שהועברו לקווים שונים, תמנע איחורים ודילוג על תחנות, וכן יאפשר לבצע שינויי מסלול מתוכננים ובזמן אמת בקו הנסיעה ולהעבירם לנהג • השימוש ביישומון ישפר גם את זמני האמת ומיקום הקו המוצגים באפליקציה לנוסעי התחבורה הציבורית
חברת הטכנולוגיה HopOn מודיעה על שיתוף פעולה עם חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, אגד. במסגרת שיתוף הפעולה, כלל נהגי אגד ישתמשו ביישומון הניווט הייעודי של HopOn לנהגי התחבורה הציבורית, הנבנה על בסיס הקווים השונים והתחנות הרבות שלאורכם.
כמו כן, תפעיל אגד במסגרת שיתוף הפעולה את מערכת הודעות התנועה לנהגים המאפשרת לחברה לשנות ולעדכן מסלולי נסיעה ותחנות של קווי נסיעה בשל עבודות, חסימות ושינויים נוספים המשפיעים על מסלול הנסיעה של הקו. בין אם מדובר בשינוי מתוכנן מראש או בשינוי זמני ובהתראה קצרה בשל השפעות לא מתוכננות במסלול הקו. בכך אגד יוכלו לשנות ולהעביר לנהג מסלול חדש בקלות, לבטל ולהוסיף תחנות תוך קבלת מסלול אופטימלי בהסתמך על המגבלה הקיימת בקו המתוכנן.
מערכת הניווט של הופאון, תופעל תחילה במטרופולין דן,חיפה וירושלים ובמרוצת הרבעון הראשון של 2023 - יורחב השימוש בכל קווי אגד - הנהגים יקבלו באמצעות האפליקציה מידע ויזואלי וקולי בטלפון הנייד על מסלול הקו, מיקומו של האוטובוס ומיקומן של התחנות כולל הנחיות ניווט מדויקות לכל אורך מסלול הקו וככל שיהיו, גם שינויים במסלול הנסיעה ובתחנות העצירה שבקו
הצורך במערכת ניווט כזו מורגש בשטח, ואף התעצם בגלל המחסור בנהגים, שכפה על אגד להעביר נהגים למלא את השורות, במקומות שחסרים נהגים ולהגביר את קליטתם של נהגים חדשים בחברה. אלא שהשיטה הזו אולי פותרת את הסחרור בנהגים - אבל נהגים, גם הוותיקים שביניהם, כאשר הם משובצים לקווים שבהם לא עבדו מעולם - נתקלים בבעיה. הם אינם מכירים את מסלול הקו, ולא את מיקומן של התחנות בקו. התוצאה עלולה להיות סטייה ממסלול הקו המוכתב על ידי הרגולטור או דילוג על תחנות בקו. תופעה שגוררת תסכול מצד הנוסעים, ואף מביאה לקנסות רבים לחברות התחבורה הציבורית.
מעבר לעובדה כי שירות זה ישפר את דיוקם של הנהגים בעת הנסיעה בקווים השונים, וימנע טעויות ניווט ודילוג על תחנות, השירות יסייע להופאון לשפר ולדייק את הצגת זמני האמת של הקווים, כפי שהם מוצגים לנוסעים המשתמשים באפליקציות השונות של הופאון, לרבות "רב פס" ו- ״אוטובוס קרוב״ המכילות שירותי ניווט וזמן אמת. ברגע שהנהג מחובר למערכת הניווט של הופאון, הנוסע יכול לראות בזמן אמת, ובאופן המדויק ביותר שקיים היום, את מיקום הקו על המפה. כמו כן, בכל שינוי מסלול שיוחלט עליו באגד בעקבות אילוצים שונים בקו הנסיעה, יועבר המידע גם לנוסע כך שיכיר את קו הנסיעה המעודכן והתחנות שבוטלו או נוספו בקו.
אמיר רוזנצביג, מנכ״ל HopOn: ״אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת תחבורה גדולה וחשובה כמו אגד, ולהיות מרכיב חשוב בשיפור שירותי התחבורה הציבורית לציבור הרחב. אנחנו בהופאון עסוקים תמיד בלמצוא דרכים חדשות, לשפר את שירותי התחבורה הציבורית בישראל, הן לנהגים, והן לצרכנים, ובכך להיות מרכיב חשוב במאבק להפחתת השימוש ברכב הפרטי בכבישי ישראל״.
עוד ב-
נינה גיספאן, סמנכ"לית מערכות מידע באגד: "במסגרת המאמצים של אגד לשיפור רווחת הנהגים וציבור הנוסעים, החלה החברה להטמיע שיטות ניווט מתקדמות שיקלו על נהגי החברה להתמצא במרחב העירוני והבינעירוני. באמצעות השימוש ביכולות הניווט הללו, יקוצר זמן ההכשרה של נהגים חדשים ויקלו על ההפנמה של שינויים בקווי הנסיעה במקרים של שינויים זמניים או קבועים במסלולי הנסיעה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.אגד סופר בוסירון עוגן 05/2023/03הגב לתגובה זו0 0אין לי תלונות נגד אגד החברה מדייקת בלוח הזמנים ואני לא יודע מה יופאון תודהסגור
-
11.בקשה למידע: כבר התחיל בחיפה?יהונתן 05/2023/02הגב לתגובה זו0 0חשוב מאוד מה שכתבת. רק לא ברור לי אם זו שגיאה מה שכתוב לגבי התאריך התחלה, כי בכתבה רשום הרבעון הראשון של *2023*. אם הכתבה מעכשיו אז משהו לא מסתדר..סגור
-
10.למה למה לעשות בכוונהלי 05/2023/01הגב לתגובה זו0 0נהגי האוטובוס רואים אדם נכה או אמא עם עגלת תינוק וכאילו עולם כמנהגו נוהג למה שהנהג ידאג לנוסע? זה באמת ממש קשה לעצור סמוך למדרכה כדי שהקשיש או האם עם התינוק ירדו בביטחה מהאוטובוס נתקלת בזה כל פעם שאני נוסעת באואובוס מדהים אותי האטימות של הנהג שגם אחרי שביקשתי הוא דווקא יעצור רחוק מהמדרכה זה מסוכן במיוחד שעגלת התינוק נתקעת מתחת לאוטובוס ידוע שהנהגים הם לא העיפרון הכי מחודד בקלמר אבל קצת רגישות לא תזיקסגור
-
9.התוכנה לא מדוייקתנהג לשעבר 04/2023/30הגב לתגובה זו0 0יש לה הרבה סטיות שווחתי אני בעצמיסגור
-
דווקא לא נכוןבקר ברשות התחסורה הצ 05/2023/02הגב לתגובה זו0 0הופאון יותר מדוייקת בזמנים שלה מכל אפליקציה אחרת מאחר והיא נבחרה על ידי משרד התחבורה להיות האפליקציה הרישמית שלהם ככה אנינו עובדים כבר מעל שנתיים רק דרך הופאון להופאון יש גם אפליקצה נוספת שנקראת אוטובוס קרוב שם אפשרי בלייב לראות אין נמצא כל אוטובוס לפי מספר קוסגור
- טען עוד
-
8.אפליקציה לנהגיםיצחק בן אהרןן 04/2023/29הגב לתגובה זו3 1אפליקציה מעולה. למה רק באגד? מה עם כל היתר? איפה שרת התחבורה (מנמנת בבית ראש הממשלה?)סגור
-
7.מנהגים של נהגיםתום המיואש 04/2023/29הגב לתגובה זו2 0ישנם נהגים , לא כולם אבל הם רבים, שיש להם מנהגים פסולים כמו : השמעת מוסיקה שלא בדיוק , בהמעטה, מהנה נוסעים שונים ועוד בעוצמות שחלילה לא יפספס גם מי שלא רוצה לשמוע . וישנם אחרים שממש חם להם ואז פותחים מזגן , שוב, גם בטמפרטורה שלא תבייש מקפיא . לא מומלץ להעיר לנהג כי ברוב הבקשות נופלות על אזניים ערלות ובאחרים תזכו לתשובה "אז רד מהאוטובוס או אתה לא ברכב פרטי " וכדומה לזה . גם לאגד לא כדאי להתלונן כי התשובה לא תאכזב אדם סביר אם בכלל תהיה כזו כי אגד זה מונופול וככזה לא הנוסעים לא בדיוק בראש מעיניהם פשוט לא מזיז להם כהו זה. ישנם עוד אבל להפעם יספיק , אולי בכל זאת מישהו באגד/משרד התחבורה ירים את הכפפה ויזכיר לנהגים את מקומם ביחס לנוסעים ושוב אין זו הכללה ישנם גם אחרים וכאן המקום להגיד שליבי עם נהגים קורבנות לאלימות .סגור
-
6.שיקנסו את נהגי האוטובוס שלא עוצרים בתחנה! (ל"ת)רונה 04/2023/28הגב לתגובה זו6 1סגור
-
על חזבונך לא נוראנהג לשעבר 04/2023/30הגב לתגובה זו0 0מה עשה לך הנהג אם האוטובוס מלאסגור
-
5.מה עם שיתוף בין גט טקסי למונים?כד 04/2023/28הגב לתגובה זו0 0שנוכל לראות באפליקציה את המונה ולדעת מתי הוא עובד? עוד עשור אולי… ובאשר להופאון - איך זה שהחיבור לא נעשה עד היום? ולמה נהגי אוטובוסים לא יודעים יותר מנהגי רכב פרטי על פקקים?סגור
-
4.על-חשבון הנהגחוויאר 04/2023/28הגב לתגובה זו0 0הטלפונים של נהגי אגד הם פרטיים של הנהג ולא כל הנהגים משתמשים בישום הופאון.סגור
-
3.לא טעויות אלא בכונה!אפרת 04/2023/28הגב לתגובה זו2 0ויש ללמד את המבלול לנהגים לפני דשולחים אותם לדרך. בנוסף יש לשים שלטים גדולים וברורים עם דם הנהג כדי שהנוסעים יוכלו לדווח עליו כשצריך וגם מספר גדול ובברור על צידי האוטובוס עבור הנטבעים שהושארו בתחנהסגור
-
2.מתי תגיע הטכנולוגיה שמאפשרת לא להיכנס לתחנות שלא בכביש?אפ 04/2023/28הגב לתגובה זו12 2הגיע הזמן שמשרד התחבורה יוציא טכנולוגיה שמאפשרת לנהג האוטובוס לדעת האם יש נוסע שממתין בתחנה מרוחקת שנמצאת מחוץ לדרך הראשית בה עובר המסלול. כך בקווים מרוחקים לא יהיה צורך להיכנס למובלעות או לצאת במחלפים לא רלוונטיים רק כדי לגלות שלא מחכה בתחנה אף נוסעסגור
-
ואם משהו מגיע ברגע האחרון או כמה דקות לפני? (ל"ת)יותם 04/2023/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
החה כזהאזרח 04/2023/29הגב לתגובה זו0 0באבבל בגוש דן, ודומיו באזורים האחרים אבל זה עלה כסף, ולמירי היה פחות לגנוב ולחלק לחברים, אז ביטלו..סגור
-
1.אגד הגנביםמישהי 04/2023/28הגב לתגובה זו10 6יותר ויותר תלונות על אנשים שעלולים לקוי אגד מעבירים את כרטיס הרב קו לתשלום מקבלים אישור שהתשלום עבר בהצלחה ו הופ מגיע מבקר בודק את.הכרטיס אומר את לא שילמת לא עוזר כל ההוכחות ומקסלים קנס מוגדל של 100 שח אומרים לך לכי תערערי חוצפה וכשמערערים כמובן הערעור לא עובר ואתה חייב לשלם. שמישהו יטפל בזה אה וכמובן שכחתי לציין שמה שהכי מעצבן שאני רוכשת חופשי ארצי ב 225 שח כדי ליסוע בכיף וכשמקבלים קנס של עוד 100 שח על לא עוול בכפי זה מרגיש נורא במיוחד שחצי מהאוטובוס מסתכלים עלייך כאילו שיקרת ואהבת ולא שילמת????? אגד איכזבתם בענק אני הולכת עם זה לתיקשורת ומעכשיו אני אצעק כל צירוף כדי שלא תוכלו להגיד שלא תיקפתי כרטיססגור
-
היד קלה על הקנסות=מגבית לתמיכה באגדמשה 05/2023/01הגב לתגובה זו0 0בתי בכיתת חינוך מיוחד לא הספיקה לתקף כי האוטובוס היה עמוס בנסיעה עירונית בי-ם וקיבלה דו"ח 100 ₪ כך מדללים את הנוסעים בתח"צ.סגור
-
לא משלמים פעם נוספת .בורר 04/2023/28הגב לתגובה זו0 2לא נותנים פרטים למבקר .חוץ מהוכחת תשלום .מבקר הוא כלום .איזה מובטל שאשתו זרקה אותו מהבית .תצעקי עליו את גם את .אם זה נכון שיש לך אישור תשלום שיביא שוטר בבקשה.סגור