רכב

מהפכה באגד: כך הנהגים לא ידלגו תחנות יותר

החיבור בין הופאון וחברת אגד, יקל משמעותית על נהגים חדשים, ונהגים שהועברו לקווים שונים, תמנע איחורים ודילוג על תחנות, וכן יאפשר לבצע שינויי מסלול מתוכננים ובזמן אמת בקו הנסיעה ולהעבירם לנהג • השימוש ביישומון ישפר גם את זמני האמת ומיקום הקו המוצגים באפליקציה לנוסעי התחבורה הציבורית
מערכת ice |  18
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
חברת הטכנולוגיה HopOn מודיעה על שיתוף פעולה עם חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, אגד. במסגרת שיתוף הפעולה, כלל נהגי אגד ישתמשו ביישומון הניווט הייעודי של HopOn לנהגי התחבורה הציבורית, הנבנה על בסיס הקווים השונים והתחנות הרבות שלאורכם.
כמו כן, תפעיל אגד במסגרת שיתוף הפעולה את מערכת הודעות התנועה לנהגים המאפשרת לחברה לשנות ולעדכן מסלולי נסיעה ותחנות של קווי נסיעה בשל עבודות, חסימות ושינויים נוספים המשפיעים על מסלול הנסיעה של הקו. בין אם מדובר בשינוי מתוכנן מראש או בשינוי זמני ובהתראה קצרה בשל השפעות לא מתוכננות במסלול הקו. בכך אגד יוכלו לשנות ולהעביר לנהג מסלול חדש בקלות, לבטל ולהוסיף תחנות תוך קבלת מסלול אופטימלי בהסתמך על המגבלה הקיימת בקו המתוכנן.
 
מערכת הניווט של הופאון, תופעל תחילה במטרופולין דן,חיפה וירושלים ובמרוצת הרבעון הראשון של 2023 - יורחב השימוש בכל קווי אגד - הנהגים יקבלו באמצעות האפליקציה מידע ויזואלי וקולי בטלפון הנייד על מסלול הקו, מיקומו של האוטובוס ומיקומן של התחנות כולל הנחיות ניווט מדויקות לכל אורך מסלול הקו וככל שיהיו, גם שינויים במסלול הנסיעה ובתחנות העצירה שבקו
הצורך במערכת ניווט כזו מורגש בשטח, ואף התעצם בגלל המחסור בנהגים, שכפה על אגד להעביר נהגים למלא את השורות, במקומות שחסרים נהגים ולהגביר את קליטתם של נהגים חדשים בחברה. אלא שהשיטה הזו אולי פותרת את הסחרור בנהגים - אבל נהגים, גם הוותיקים שביניהם, כאשר הם משובצים לקווים שבהם לא עבדו מעולם - נתקלים בבעיה. הם אינם מכירים את מסלול הקו, ולא את מיקומן של התחנות בקו. התוצאה עלולה להיות סטייה ממסלול הקו המוכתב על ידי הרגולטור או דילוג על תחנות בקו. תופעה שגוררת תסכול מצד הנוסעים, ואף מביאה לקנסות רבים לחברות התחבורה הציבורית.
מעבר לעובדה כי שירות זה ישפר את דיוקם של הנהגים בעת הנסיעה בקווים השונים, וימנע טעויות ניווט ודילוג על תחנות, השירות יסייע להופאון לשפר ולדייק את הצגת זמני האמת של הקווים, כפי שהם מוצגים לנוסעים המשתמשים באפליקציות השונות של הופאון, לרבות "רב פס" ו- ״אוטובוס קרוב״  המכילות שירותי ניווט וזמן אמת. ברגע שהנהג מחובר למערכת הניווט של הופאון, הנוסע יכול לראות בזמן אמת, ובאופן המדויק ביותר שקיים היום, את מיקום הקו על המפה. כמו כן, בכל שינוי מסלול שיוחלט עליו באגד בעקבות אילוצים שונים בקו הנסיעה, יועבר המידע גם לנוסע כך שיכיר את קו הנסיעה המעודכן והתחנות שבוטלו או נוספו בקו.
אמיר רוזנצביג, מנכ״ל HopOn: ״אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת תחבורה גדולה וחשובה כמו אגד, ולהיות מרכיב חשוב בשיפור שירותי התחבורה הציבורית לציבור הרחב. אנחנו בהופאון עסוקים תמיד בלמצוא דרכים חדשות, לשפר את שירותי התחבורה הציבורית בישראל, הן לנהגים, והן לצרכנים, ובכך להיות מרכיב חשוב במאבק להפחתת השימוש ברכב הפרטי בכבישי ישראל״.
נינה גיספאן, סמנכ"לית מערכות מידע באגד: "במסגרת המאמצים של אגד לשיפור רווחת הנהגים וציבור הנוסעים, החלה החברה להטמיע שיטות ניווט מתקדמות שיקלו על נהגי החברה להתמצא במרחב העירוני והבינעירוני. באמצעות השימוש ביכולות הניווט הללו, יקוצר זמן ההכשרה של נהגים חדשים ויקלו על ההפנמה של שינויים בקווי הנסיעה במקרים של שינויים זמניים או קבועים במסלולי הנסיעה".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אגד סופר בוס
    ירון עוגן 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי תלונות נגד אגד החברה מדייקת בלוח הזמנים ואני לא יודע מה יופאון תודה
    סגור
  • 11.
    בקשה למידע: כבר התחיל בחיפה?
    יהונתן 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוב מאוד מה שכתבת. רק לא ברור לי אם זו שגיאה מה שכתוב לגבי התאריך התחלה, כי בכתבה רשום הרבעון הראשון של *2023*. אם הכתבה מעכשיו אז משהו לא מסתדר..
    סגור
  • 10.
    למה למה לעשות בכוונה
    לי 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהגי האוטובוס רואים אדם נכה או אמא עם עגלת תינוק וכאילו עולם כמנהגו נוהג למה שהנהג ידאג לנוסע? זה באמת ממש קשה לעצור סמוך למדרכה כדי שהקשיש או האם עם התינוק ירדו בביטחה מהאוטובוס נתקלת בזה כל פעם שאני נוסעת באואובוס מדהים אותי האטימות של הנהג שגם אחרי שביקשתי הוא דווקא יעצור רחוק מהמדרכה זה מסוכן במיוחד שעגלת התינוק נתקעת מתחת לאוטובוס ידוע שהנהגים הם לא העיפרון הכי מחודד בקלמר אבל קצת רגישות לא תזיק
    סגור
  • 9.
    התוכנה לא מדוייקת
    נהג לשעבר 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לה הרבה סטיות שווחתי אני בעצמי
    סגור
  • דווקא לא נכון
    בקר ברשות התחסורה הצ 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הופאון יותר מדוייקת בזמנים שלה מכל אפליקציה אחרת מאחר והיא נבחרה על ידי משרד התחבורה להיות האפליקציה הרישמית שלהם ככה אנינו עובדים כבר מעל שנתיים רק דרך הופאון להופאון יש גם אפליקצה נוספת שנקראת אוטובוס קרוב שם אפשרי בלייב לראות אין נמצא כל אוטובוס לפי מספר קו
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אפליקציה לנהגים
    יצחק בן אהרןן 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אפליקציה מעולה. למה רק באגד? מה עם כל היתר? איפה שרת התחבורה (מנמנת בבית ראש הממשלה?)
    סגור
  • 7.
    מנהגים של נהגים
    תום המיואש 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ישנם נהגים , לא כולם אבל הם רבים, שיש להם מנהגים פסולים כמו : השמעת מוסיקה שלא בדיוק , בהמעטה, מהנה נוסעים שונים ועוד בעוצמות שחלילה לא יפספס גם מי שלא רוצה לשמוע . וישנם אחרים שממש חם להם ואז פותחים מזגן , שוב, גם בטמפרטורה שלא תבייש מקפיא . לא מומלץ להעיר לנהג כי ברוב הבקשות נופלות על אזניים ערלות ובאחרים תזכו לתשובה "אז רד מהאוטובוס או אתה לא ברכב פרטי " וכדומה לזה . גם לאגד לא כדאי להתלונן כי התשובה לא תאכזב אדם סביר אם בכלל תהיה כזו כי אגד זה מונופול וככזה לא הנוסעים לא בדיוק בראש מעיניהם פשוט לא מזיז להם כהו זה. ישנם עוד אבל להפעם יספיק , אולי בכל זאת מישהו באגד/משרד התחבורה ירים את הכפפה ויזכיר לנהגים את מקומם ביחס לנוסעים ושוב אין זו הכללה ישנם גם אחרים וכאן המקום להגיד שליבי עם נהגים קורבנות לאלימות .
    סגור
  • 6.
    שיקנסו את נהגי האוטובוס שלא עוצרים בתחנה! (ל"ת)
    רונה 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • על חזבונך לא נורא
    נהג לשעבר 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עשה לך הנהג אם האוטובוס מלא
    סגור
  • 5.
    מה עם שיתוף בין גט טקסי למונים?
    כד 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנוכל לראות באפליקציה את המונה ולדעת מתי הוא עובד? עוד עשור אולי… ובאשר להופאון - איך זה שהחיבור לא נעשה עד היום? ולמה נהגי אוטובוסים לא יודעים יותר מנהגי רכב פרטי על פקקים?
    סגור
  • 4.
    על-חשבון הנהג
    חוויאר 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטלפונים של נהגי אגד הם פרטיים של הנהג ולא כל הנהגים משתמשים בישום הופאון.
    סגור
  • 3.
    לא טעויות אלא בכונה!
    אפרת 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויש ללמד את המבלול לנהגים לפני דשולחים אותם לדרך. בנוסף יש לשים שלטים גדולים וברורים עם דם הנהג כדי שהנוסעים יוכלו לדווח עליו כשצריך וגם מספר גדול ובברור על צידי האוטובוס עבור הנטבעים שהושארו בתחנה
    סגור
  • 2.
    מתי תגיע הטכנולוגיה שמאפשרת לא להיכנס לתחנות שלא בכביש?
    אפ 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    12 2
    הגיע הזמן שמשרד התחבורה יוציא טכנולוגיה שמאפשרת לנהג האוטובוס לדעת האם יש נוסע שממתין בתחנה מרוחקת שנמצאת מחוץ לדרך הראשית בה עובר המסלול. כך בקווים מרוחקים לא יהיה צורך להיכנס למובלעות או לצאת במחלפים לא רלוונטיים רק כדי לגלות שלא מחכה בתחנה אף נוסע
    סגור
  • ואם משהו מגיע ברגע האחרון או כמה דקות לפני? (ל"ת)
    יותם 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • החה כזה
    אזרח 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באבבל בגוש דן, ודומיו באזורים האחרים אבל זה עלה כסף, ולמירי היה פחות לגנוב ולחלק לחברים, אז ביטלו..
    סגור
  • 1.
    אגד הגנבים
    מישהי 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    10 6
    יותר ויותר תלונות על אנשים שעלולים לקוי אגד מעבירים את כרטיס הרב קו לתשלום מקבלים אישור שהתשלום עבר בהצלחה ו הופ מגיע מבקר בודק את.הכרטיס אומר את לא שילמת לא עוזר כל ההוכחות ומקסלים קנס מוגדל של 100 שח אומרים לך לכי תערערי חוצפה וכשמערערים כמובן הערעור לא עובר ואתה חייב לשלם. שמישהו יטפל בזה אה וכמובן שכחתי לציין שמה שהכי מעצבן שאני רוכשת חופשי ארצי ב 225 שח כדי ליסוע בכיף וכשמקבלים קנס של עוד 100 שח על לא עוול בכפי זה מרגיש נורא במיוחד שחצי מהאוטובוס מסתכלים עלייך כאילו שיקרת ואהבת ולא שילמת????? אגד איכזבתם בענק אני הולכת עם זה לתיקשורת ומעכשיו אני אצעק כל צירוף כדי שלא תוכלו להגיד שלא תיקפתי כרטיס
    סגור
  • היד קלה על הקנסות=מגבית לתמיכה באגד
    משה 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתי בכיתת חינוך מיוחד לא הספיקה לתקף כי האוטובוס היה עמוס בנסיעה עירונית בי-ם וקיבלה דו"ח 100 ₪ כך מדללים את הנוסעים בתח"צ.
    סגור
  • לא משלמים פעם נוספת .
    בורר 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא נותנים פרטים למבקר .חוץ מהוכחת תשלום .מבקר הוא כלום .איזה מובטל שאשתו זרקה אותו מהבית .תצעקי עליו את גם את .אם זה נכון שיש לך אישור תשלום שיביא שוטר בבקשה.
    סגור