קריירה ולימודים

רכבת ישראל או אגד: איפה מקבלים 800 שקל לחג?

סקר חדש של חברת וועדים חושף: העובדים בישראל יקבלו יותר מ-5 מיליארד שקל במתנות לפסח. איפה מקבלים הכי הרבה, מי הכי התקמצן? התשובות בפנים
כפיר אדר | 
תווי קניה (צילום freepik)
למרות הרפורמה המשפטית והשיבושים הכלכליים שהמשק חווה, מסורת הענקת השי לחג הפסח נותרה חזקה. לפי סקר חדש שמפרסמת היום חברת וועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית-חברתית של וועדי העובדים בישראל, נמצא כי 4 מיליון עובדים צפויים לקבל השנה את השי המסורתי לפסח, בתקציב כולל של יותר מ-5 מיליארד שקל.
הסקר, שכיסה השנה יותר מ-2,000 מקומות עבודה, מצא כי תעשיית השי לחג נותרה חזקה, וכי גם חברות ההייטק שחובות משבר, לא מוותרות ומעניקות לעובדים שי לחג לקראת החג. סכום השי יעמוד השנה על 650-950 שקל בממוצע לעובד. אם כי יש גם מקומות שנותנים פינוק בגובה 2,850 שקל לעובדים, כמו במפעלי ים המלח - המקום שהכי מפנק את העובדים לקראת החג.
 
עוד עולה מהסקר כי 40% מהעובדים יקבלו לחג מתנות מוחשיות, 35% תווי שי של רשתות מזון, 20% מהעובדים במשק יקבלו את השי באפליקציה ייעודית ו-5% מהעובדים יקבלו את השי במזומן ישירות לחשבון הבנק. על פי הסקר, ב-75% ממקומות העבודה ממומן השי לחג על ידי המעסיק. ב-7% ממקומות העבודה, ממומן על ידי ועד העובדים ו-18% במימון משותף של המעסיק וועד העובדים.
בקרב חברות התחבורה שדיווחו על מתנות לחג, ניתן לראות את רכבת ישראל בפסגה עם מתנה של 800 שקל. חברת קווים נמצאת במקום השני עם 650 שקל, הרכבת הקלה בירושלים מחלקת לעובדיה 500 שקל ובאגד מקבלים רק 400 שקל.
יעקב אלוש, מנכ"ל חברת וועדים מוסר, כי "וועדי העובדים ממשיכים למשוך את שוק המתנות לפסח כלפי מעלה וכי גם חברות הייטק שבעבר ישתרכו מאחור, החלו ליישר קו ולהעניק לעובדים שי לחג בסכומים גבוהים. גם חברות הסטרט-אפ החלו לתת שי גבוה מבעבר בסכום ממוצע של 500-600 שקלים לעובד".
אלוש מוסיף כי הסקר נותן הצצה לרשימה הסודית של תקציבי השי לחג, כך שכל אחד יוכל להשוות מקומו מול סכומי השי שיקבלו עמיתיו במקומות עבודה אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה